NEM ÉRDEMES ELHANYAGOLNI MAGAMAT
2018. június 06. írta: Hajdú Éva

NEM ÉRDEMES ELHANYAGOLNI MAGAMAT

a_kovetkezo_lepes.jpgIgen, tudom. Csak fejlődni ne kelljen. Csak felnőni ne kelljen!

Nem reprezentatív megfigyelés, nem kérdeztem meg több ezer ember véleményét. Mégis fontosnak tartom, hogy beszéljünk erről a négy elemről. Újra és újra felmerült, talán ezért figyeltem fel arra, hogy azok a kapcsolatok, amelyek mennek tönkre, lefelé haladnak, megtalálható négy elem a felek vagy valamelyikőjük életében. 

Szóval amikor elfelejtjük építeni a kapcsolatot és ez elhúzódik akár évekig, akkor megjelenik:
- a kamuzás
- eltűnik az örömidő,
- eltűnik a hála,
- és maradnak a kudarcok, veszteségek. 


A) Kamugéppé válhatok

Olyan szemüvegen keresztül nézem a világot, ami nem valós, hiszen nem merek szembenézni a valósággal, a változtatás fontosságával. Következmények? Például: A társamat kezdem el hibáztatni, vagyis elfelejtem, hogy én magam is 100%ban vagyok felelős a folyamatért.

Kedvencem, mikor a gyereknek szépítünk. -Anya! Apa miért rohant be a szobába? -Hát rosszul érzi magát, majd jobban lesz. 
Pedig a gyereknek őszinteségre van szüksége, úgy is érzi, hogy itt mélyebb gondok vannak. Ilyenkor szabad elmondani, hogy -Tudod, most nehéz kérdésben kell döntésre jutnunk. Apa elfáradt, most gondolkodik a szobában. Én is elfáradtam, de meg fogjuk oldani közösen ezt a nehéz kérdést.
Nem jobb így? Nem könnyebb így?


B) Örömidő

Ez olyan tevékenység, ami CSAK rólam szól. Amiben sikert érek el, fejlődhetek, jól esik nekem.  Mint nálam az írás, meg a futás. Kikapcsol, feltölt. Teszek magamért. Ez önismeret, sikerélmény, kaparás magamért! 

C) A HÁLA

Minden olyan természetes? Elfelejtjük értékelni, amink van!  Sokunknak mindene meg van! Érted?  Mindene! Keze, lába, egészséges gyereke, munkahelye, kocsija, nyaralása, tud zabálni minden nap. Nem sokáig, de még folyik a csapból a víz is.  És nem elég... Mennyi az elég?

Elfelejtem értékelni, amim van. Mert természetes. Természetes? Soha el nem veszíthetem?
Állj meg, és gondold végig, mi mindened van. Nem szó szerint mindig, de gyakran szoktam végiggondolni egy napomat a HÁLA szempontjából, hogy a mai napon mi mindenért lehetek hálás. Ezek után máshogy szoktam értékelni azt a napot. Stresszes napokon nem három hálát gyűjtök össze, hanem tízet. Ahogy ezt tanultam valakitől. Te tanítod hálára a gyerekedet?


D) Kudarcok, veszteségek

Amikor nem foglalkozunk a napi sebekkel. Amikor nem tesszük magunkban helyre a történteket. Ezek sebek bennünk, amikkel másokat is megsebzünk. Az élet vagy mások okozta veszteségeidet csakis te tudod helyre tenni, elengedni. Ne legyenek sebek benned. Ne hordozd évekig ezeket, mert alkalmatlanná válhatsz egy építő párkapcsolatra!

NEM állítom, hogy az összes négy elem meg van az összes rosszul működő kapcsolatban, de azt igen, hogy érdemes számolni ezekkel. 
Olyan felemelő, foglaljuk össze!

Felelős vagyok magam is a kapcsolatomért 100%-ban. 
Lehetek hálás azért, amim van. 
Lehet örömidő, feltöltekezés az életemben. 
És a veszteségeimet ápolhatom, elgyászolhatom, élhetek tovább.

Így sokkal alkalmasabbá válhatunk arra, hogy építsük a szeretetkapcsolatunkat, hogy örömteli-békés otthont adhassunk egymásnak. Ez a tét!

Egyik kedvencemmel búcsúzom. 


Nincs azzal semmi baj,
ha az embert a szorítóban vagy azon kívül padlóra küldik.
A baj ott kezdődik, ha ott is marad."
Muhammad Ali


rozsa.jpg


Hajdú Éva

egyéni fejlesztő, kapcsolatépítő
családi-párkapcsolati coaching, tanácsadás

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr9614022786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása