Hétköznapi Tragédia
2018. július 30. írta: Hajdú Éva

Hétköznapi Tragédia

board-928392_340.jpg

Dolgozz magadon, hogy tehess a kapcsolatodért. 


The Boss, A Főnöknek, Bruce Springsteen-nek van egy száma szerelemről, szeretetről.
Címe: HA LEMARADNÉK.
Nem arról szól ez a szám, hogyan legyünk szerelmesek, hanem arról, HOGYAN MARADJUNK SZERETŐ KAPCSOLATBAN A TÁRSUNKKAL! Ez keveseknek sikerül. Szerintem azért, mert a két embernek nagyon sok mindenben változni kell. Tanulnunk kell magunkról. A kapcsolat egymás folytonos megismerésének IS a FOLYAMATA!

Az énekszámban van egy mondat, amit őrzök magamnak. Azt éneklik, hogy "ha én lemaradok mellőled, akkor te várj meg engem. És amikor te lemaradsz, akkor én foglak bevárni téged."
Minden kapcsolatnak meg van ez a próbája. Kevesen várják be egymást, mikor a másik megáll, bénázik. Nem várjuk meg egymást, inkább ott hagyjuk a fenébe. És lelépünk. 

Engem az érdekel, hogy miként jöhet létre a kapcsolatban az egymás bevárásának a fázisa. Mert amikor a társunk bénázik, amikor előjön a gyengesége, a hibái, akkor leginkább bántjuk, kritizáljuk egymást, erővel meg akarjuk változtatni a másikat, nem pedig támogatjuk egymást a fejlődésben! 

A megoldást keresve szemügyre vettem a saját házasságomat. Nekünk úgy sikerült kialakítani egymás bevárását egymás cserbenhagyása helyett, hogy egyen-egyenként is akartunk fejlődni. Rájöttünk, hogy kinek miben van szüksége támogatásra. És nem csak a másiktól vártuk, hogy változzon, hanem ELŐSZÖR MAGUNKTÓL. A szakirodalomban újra megtaláltam, és magam is átéltem, hogy mennyire szükségem van BELEPAKOLNI AZ ÉLETEMBE EZT A NÉGY PONTOT. Ezt szeretném megosztani veletek!

1) Hála
2) Motiváltság
3) Célok
4) Erős önbecsülés (HATÁRAID!)

Először is a hétköznapokban megvalósítani ezt a négy pontot rohadt nehéz! Talán ezért sem közkedvelt az emberek, kapcsolatok életében. Nézzük meg nagyon röviden közelebbről ezeket!

board-928392_340.jpg

1) Hála
„Ha valaki nem tud kellően örülni az élet kisebb-nagyobb dolgainak, akkor nem egészséges” -nyilatkozza az egyetemi tanár egy riportban. A nevét sajnos nem írtam fel.

A mentális egészségedhez hozzátartozik, hogy észreveszed és tudsz örülni a napi apróságoknak, amik veled történnek. És ezt beépíted, megéled magadnak! A teniszt szeretem nézni, de nincs rá időm, hogy leüljek. Tegnap egy meccs utolsó részét láttam, kb. fél órát egy helyben a tévé előtt izgulhattam Basilashvili-ért, a jóképű grúz játékosért. Hősies küzdelemben megnyerte azt a tornát, amit eddig nem sikerült neki.

A hála azt is jelenti, hogy NEM természetes az a jó, akármilyen apróság legyen az, ami veled történik. Észreveheted, értékelheted, érezheted ennek örömét! Tegnap például egész nap a férjemmel lehettem. Sokat hiányzik nekem, mert ritkán találkozunk. Tegnap viszont egész nap megszakítás nélkül ott volt a közelemben.  Ez sajnos ritka.
Vagy ismerősöm mesélte, hogy egy csekket kellett befizetnie, magas összeget. Hálás azért, hogy bár magas az összeg, de van miből kifizetnie!!
A nap végét le lehet zárni a hálával vagy megkérdezheted a társadat a nap végén, hogy mi jó történt vele aznap. Vagy a gyerekedet megtaníthatod arra, hogy mondjon három dolgot, amiért hálás aznap. Jól figyeld meg a gyerekedet, mert ők észreveszik, amit mi felnőttek talán nem! 

2) Motiváltnak maradni
Mivel motiválod magadat? Mit kezdesz a fáradtságoddal? Rossz napokkal? Hogyan állsz talpra? Hogyan szeded össze magad? Vannak erre megoldásaid? Hogy én mit használok?: futok, írok, meditálok, imádkozom, felhívom a barátnőimet, mert ők mindig hasznosat és megnyugtatót tudnak mondani. Van, amikor nagyon ki vagyok akadva, és a férjemet hívom fel. Vagy csokit zabálok, van amikor ez visz tovább. A lényeg: nem hagyom magamat! Motiválom magamat, összeszedem magamat! Még akkor is, ha nehéz. 

3) Célok
Ezek lehetnek napi célok, de heti, távolabbi célok is.
Vannak céljaid, amiért fontos neked, hogy küzdj? Én szeptemberben beneveztem magamat egy futásra, arra gyakorlok a nyáron. Nekem cél még minden egyes ügyfél, akiket a lehető legjobb eredményük elérésében akarok támogatni. Célom, hogy amennyire lehet, felkészüljek ezekre a megbeszélésekre. Célom, hogy ne adjam fel ennek a blognak az írását. Nem könnyű nem feladni ezt a célt sem. Célom, hogy a házasságomba beletegyem a magam részét, hogy a férjem boldog legyen mellettem. Célom, hogy a családi nehéz kapcsolataimban is helyt álljak, hűen magamhoz.
Mindenkinek vannak rövid-hosszabb távú céljai! A jó cél olyan, mint a mágnes: HÚZ, VISZ ELŐRE!
Te megfogalmaztad már ezeket magadnak? A lényeg: legyenek céljaid! 

4) Erős önbecsülés
A magabiztossággal, önbecsüléssel úgy vagyunk, hogy van és kész. Ez sajnos tévedés. Ezt is folyamatosan építenünk kell. Gondolkodj fejlődésben! Folyamatosan építjük az önbecsülésünket! Életfeladatról életfeladatra. Kihívásról kihívásra. Folyamatos fejlődésre van szükségünk ebben is! 

Az erős önbecsülés egy Belső Erő! Ez által tiszteled magadat, és adsz tiszteletet másoknak is. Ezzel állsz ki magadért. Sokakban nincs erő, amikor a társuk éppen rosszul bánik velük. Ilyenkor sokan csak addig jutnak el, hogy "de szemét a társam! Milyen szarul bánik velem!" Fontos megjegyezni: Így azzal viselkednek, akivel lehet! Aki megengedi! Használd az erős önbecsülésedet. Állj ki magadért! Tisztelt magadat. Aztán mások is tisztelni fognak! 

„AKINEK ERŐS AZ ÖNBECSÜLÉSE, ANNAK NEM SZEGIK KEDVÉT A KUDARCOK, A NEGATÍV VISSZAJELZÉSEK ÉS BÍRÁLATOK, VAGY HA MÉGIS, GYORSAN TALPRA ÁLLNAK.” (G. Kohlrieser) 

„Az erős önbecsüléssel bíró emberek képesek elfogadni mind erősségeiket,
mind korlátaikat, és közben tisztelik önmagukat,
és megőrzik azt az érzést, hogy értékesek.” 

(G. Kohlrieser, Túszok a tárgyalóasztalnál, 273.o.)


Igazi tragédia számomra az, hogy a párkapcsolatban nem gondolunk arra, hogy magunkat fejleszteni kell. Mennyi tanulni valónk van! Ha én magamat építeni tudom, akkor tudom a társamat is építeni. 

Építsd magad!:
Lehetsz hálás.
Maradhatsz motivált.
Küzdhetsz a céljaidért.
És erősítheted az erős önbecsülésedet.

Ha egy kapcsolatban a felek ezt  komolyan veszik, akkor az élet nehézségeiben nem fogják egymást cserben hagyni!  Te hiszel ebben? 

he_1.jpg
Hajdú Éva
egyéni, párkapcsolati coach, tanácsadó

GONDOLKODJ FEJLŐDÉSBEN!  

 

A DAL: https://www.youtube.com/watch?v=RmUG1ffgKFw

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr414149891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása