Nagggyon Személyes
2022. május 15. írta: Hajdú Éva

Nagggyon Személyes

board-928392_340.jpg

SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZAT.
A SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZAT az önmagammal szembeni elveket, szabályokat tartalmazza.
Milyen elvek szerint élsz?
És én?
Megdöbbentem, mikor először hallottam erről.
Meg arról is, hogy az elveink alapján hozzuk meg a döntéseinket.
A legtöbb embernek gőze sincs, mi alapján hoz döntést.
Az elveink határozzák meg döntéseinket.
Különböző életterületeinkhez tartoznak a különböző elveink.
Ilyen területek például az önmagammal kapcsolatos elvek, házastárs-család-munka-pénz-ellenség témához tartozó elveim.
SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZATOT.

Ez nem olyasmi, amit máról holnapra meg tudunk alkotni. (…) Hetekig, vagy akár hónapokig eltarthat, mire úgy érzed, hogy megfogalmaztad valódi küldetésedet, ami nem más, mint a legmélyebben gyökerező értéked és iránymutatásod tömör és szabatos megszövegezése. De még akkor is fontos, hogy időről időre áttekintsd, és kisebb változtatásokat végezz rajta, hiszen az évek múlásával új felismerésekre juthatsz, vagy megváltozhatnak a körülményeid. (138.o.)

SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZAT.
„Ez arról szól, hogy milyen akarok lenni (jellem), mit akarok tenni (szolgálat és teljesítmény), illetve azokról az értékekről vagy elvekről, amelyekre létemet és tetteimet alapozom.
Minden egyes ember páratlan egyéniség, tehát személyes küldetési nyilatkozatának tartalmában és formájában egyaránt tükröznie kell ezt az egyediséget. Egy barátom Rolfe Kerr a következőképpen fogalmazta meg saját küldetését.
Először otthon legyél sikeres.
Keresd Isten segítségét, és igyekezz kiérdemelni.
A becsület nem eladó.
Sose feledkezz meg mások érdekeiről.
Hallgasd meg mindkét oldalt, mielőtt ítélkezel.
Kérd ki mások tanácsát.
Mindig védd meg a távollévőket.
(…)
Használd ki a várakozás idejét.
Őrizd meg a pozitív hozzáállásodat.
Soha ne hagyjon el a humorérzéked.”
(115.o.)
Covey ezt is írja a SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZATRÓL:

„Életünk minden egyes napját az értékeink határozott tudatosításával kezdem. Amikor aztán jönnek az élet apró bosszúságai és kihívásai, a döntéseimet ezeknek az értékeknek az alapján hozom meg. Cselekvéseim a tisztességen alapulnak.

Nem az érzelmekre vagy a körülményekre reagálok. Proaktív vagyok, és azok az értékeim vezérelnek, amelyeket pontosan tudatosítottam magamban. "

(Dr. S. Covey , A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása, 114.o.)

Nézzünk meg egy másik lehetséges SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZATOT:
Nem fontos, hogy időt töltsek a gyerekemmel.
A játszótéren, mikor gyerekemmel vagyok, nagyon fontos, hogy legyen nálam a mobiltelefonom, mert a telcsinek nagyobb szüksége van rám, mint a gyerekemnek.
Esténként nem figyelek oda a társamra, amikor szeretné elmesélni a napi eseményeit.
Én vagyok az Isten, ezért így is viselkedem.
Ítélkezek feletted! Olyan légy, amilyennek szerintem lenned kell!
Nem számít, milyen ember vagyok, ami számít, az az, hogy lásd, sok pénzem van.
Nem fontos, hogy tisztelettel bánjak az emberekkel.
Mindig nekem van igazam.
A gyerekemnek elég mondani az elvárásaimat, példát mutatni, nem fontos.
Célokat kitűzök, de nem érem el őket.
Mindenki változzon, fejlődjön, csak én ne.
A szeretet egy évben egyszer két percre a karácsonyfa árnyékában elég, ha a családomban időzik.
A pénz fontosabb, mint az ember.
Az adott szavamat nem tartom be, magyarázkodás mindenek felett!
A hűség nem fontos.
Amilyen gyakran csak tudok, hazudok.
A munka fontosabb, mint a család.
Menekülök minden beszélgetés elől, mert kiderülne, mennyire gyáva vagyok.
Amikor a társam beszélgetni szeretne velem, kitalálok valamit, ami fontosabb.
Nem kérek, hanem követelek.
Nem alkalmazkodom, semmi együttműködés! Hiszen a világnak az a dolga, hogy úgy forogjon, ahogy én akarom.
Ha lehet, kibeszéllek a hátad mögött.
Amikor gödörbe kerülök, az a dolgom, hogy benne is ragadjak.
Nézzem a dolgok negatív oldalát!
Kapom a szeretetet, de nem adom!
Amikor hibázok, nem tanulok belőle.
Napi hála helyett napi hálátlanság!
Nem vagyok értékes, nulla vagyok, ezért így is élek.
Naponta jól leszidom magam!
Semmi jót nem gondolok magamról!
Összehasonlítom magamat veled, és kiderül, hogy mindig én vagyok a bénább.
Amit elkezdek, nem fejezem be.
Pedagógusként, szülőként mindent elkövetek, hogy a gyerek értéktelennek érezze magát.
Otthon mindenkit figyelmeztetek naponta arra, hogy miben mennyire béna.
Fontos, hogy mindig felemeljem a hangomat.
Soha nem beszélek az igényeimről.
Mivel szőnyeg alá söpröm a fájdalmaimat, egy idő után kirobbanok, és leordítom a fejedet.
Elkezdtem én is gyűjteni a magam Nyilatkozatát.
Mert rend a kiszámíthatatlanságban.
Rend a tehetetlenségben.
Emlékeztet arra, hogy ki akarok lenni.
Számomra ezt jelenti a SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZAT:
Pontos érkezés.
Amikor szorongok egy ember előtt, kihúzom magamat, és a szemébe nézek.
Hű vagyok önmagamhoz.
Bocsánatot kérek.
Bátran félek.
Nem az észt osztom.
A gyerekemnek nem csak azt tanítom meg, hogy a kakis popsiját hogyan törölje ki, hanem például azt is, hogy amikor hibázik, tanulhat belőle.
Életcélom megtanítani a gyerekemnek, hogy soha ne felejtse el, mennyire értékes!
Az ördög a részletekben rejlik. Figyelek a részletekre.
Ha elveszítem emberi határaimat, semmi vagyok: ezért minden nap megküzdök azzal, hogy magabiztos-határozott emberként lépjek!
Annyit érek, amennyit Isten előtt érek.
Nem megfelelni akarok az elvárásaidnak, hanem tanulni tőled.
Magam értékrendjének felelek meg.
Tisztelet, együttműködés, pozitív viszonyulás: a legfontosabb kommunikációs szempontok!
Vállalom a saját részemet, a saját felelősségemet minden helyzetben.
Amikor változtatnom kell magamon, nem magyarázkodok, hanem beleállok a feladatba.
LEARN-GROW-SHARE: tanulni-növekedni, továbbadni!
Mindig tartok konkrét célokat szem előtt a munkámban, és a kapcsolataimban.
Kíméletlen őszinteség magam felé.
A fejlődésnek nincs határa.
Nem kritizálok, nem ítélkezek. A megoldásról beszélek, nem a problémáról.
Amikor rosszul érzem magamat érzelmileg, felhívom a barátnőmet, vagy megnézek egy motivációs történetet.
és még sorolhatnám.
SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZAT. A Tiéd milyen?

„A küldetési nyilatkozat megírása vagy újra írása visszahat rád, hiszen arra késztet, hogy mélyen és alaposan gondold át, melyek a számodra fontos dolgok, és viselkedésedet összhangba kell hoznod a meggyőződéseddel. Eközben mások is kezdik érezni, hogy nem sodródsz az árral. Érzed a küldetésedet mind abban, amit teszel, és ez jóleső izgalommal tölt el.” (139. o.)

SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZAT.
Emlékeztet arra, ki akarok lenni.
SZEMÉLYES KÜLDETÉSI NYILATKOZAT.
Szívből kívánok jó utat ehhez!
Ítélkezés helyett mutassak utat.
Kritizálás helyett mutassak példát.
A megoldás része legyek, ne a problémáé.
he.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr317832305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása