Az élet sava-borsa
2021. június 07. írta: Hajdú Éva

Az élet sava-borsa

 board-1273117_960_720.jpg

Nem csak a lábunkat tanítjuk meg járni.
A lelkünket is.
Nem csak a testünk nő fel.
Biológiailag.
A szermélyiségünk is nő, növekszik. 
Fejlődik.
Az élet sava-borsa.
A fejlődés.

Átlagos beszélgetés 1.
Hétvégén voltam anyáméknál .
Füvet nyírni.
Faternak segítettem, már nem bírja.
Azt nem tudtuk megbeszélni, hogy hogyan nyírjam a füvet.
Mind a ketten másról beszéltünk.
- Figyeltetek egymásra?
Dehogy.
- Párbeszéd volt, vagy mindketten mondtátok a magatokét?
Párbeszéd? Beszélgetés? Nem emlékszem, mikor beszélgettem utoljára a szüleimmel!
- Gyermekkorodban szerettek a szüleid?
Nem.

Átlagos beszélgetés 2.
Hétvégén voltam anyámnál.
Megkínált ebéddel. Volt hozzá saláta is.
A salátát én mostam meg.
Tudod, a salátát szeretem jól lemosni, előtte kicsit beáztatni vízbe.
Aztán még egyszer lemosom.
Mikor anyám meglátta, hogy pont nem úgy csinálom ahogy ő, már megint kioktatott, 
hogy hogyan kell csinálni. Mintha csak úgy lehetne csinálni, ahogy ő.
Könyörögtem neki, hogy legalább a gyerek miatt hagyja, hogy úgy mossam meg, ahogy szoktam, ahogy nekem fontos.
Engedte.
Bennem meg a gyomorideg.
- Párbeszéd volt, vagy mindketten mondtátok a magatokét?
Párbeszéd? Beszélgetés? Nem emlékszem, mikor beszélgettem utoljára a szüleimmel!
- Gyermekkorodban szerettek a szüleid?
Nem.

Nem fontos a szülőnek, öregkorára sem, hogy legalább egy fűnyírás erejéig.
Legalább egy salátamosás erejéig.
Figyeljünk egymásra.

Szerinted mire van egy embernek legnagyobb szüksége?
Arra, hogy elfogadják, megértsék.
Elfogadás. Megértés.
"Csak" ennyi hiányzik a két beszélgetésből.
A gyerekek felnőnek.
És szülőként még mindig nem tanulom meg, hogy adjak annak a hülyegyereknek. 
Egy kis.
Figyelmet.
Megértést.
Elfogadást.

Nem csak a lábunkat tanítjuk meg járni.
A lelkünket is.
Nem csak a testünk nő fel.
Biológiailag.
A személyiségünk is nő, növekszik. 
Fejlődik.
Ha teszünk ezért.

beach-768642_340.jpg

Fejlesztő megbeszéléseken családi kapcsolatokat dolgozunk fel.
Nem működő párkapcsolati történéseket értünk meg.
És oldunk meg.
Hogyan?
Főleg eszköztanulással. 
Sok eszközt tanulunk, és ezáltal tudást nyerünk magunkról.
Nem csak dumálunk. 
Hanem konkrét eszközökön keresztül szerzünk tapasztalatot Magunkról 
olyan helyzetekben, amiket eddig nem tudtunk megoldani. 

Fejlesztő megbeszéléseken tanuljuk:
1) Tanuljuk az Intim Kommunikációt.
Amikor érzésekről beszélünk, az majdnem Intim Kommunikáció.
De még mindig NEM AZ!
Amikor azt mondom, hogy "ma rossz napom volt", ez majdnem Intim. 
De még nem.
Amikor azt mondom, hogy "ma rossz napom volt, talán kéne másik munkahelyet keresnem, te mit gondolsz?", és a másik fél erre azt mondja, hogy "üljünk le, hozzak egy teát? Mesélj, figyelek, még a telefonomat is lehalkítom!", na, itt már van esélye az Intim Beszélgetésnek! Amikor az egyik fél érzi, hogy ez érte van! A másik pedig Teljesen jelen van. Nem csak a testével. A figyelmével is. Empátiájával is. Lelkével is. És amikor másnap neki van kiöntenivalója, akkor őt is meghallgatja valaki. Elfogadással. Megértéssel. Valahol itt kezdődik az igazi párkapcsolati kapcsolat. Baj az, hogy sokan jövünk olyan családból, ahol a szüleink nem mutatják meg nekünk, hogy ezt hogyan kell csinálni. Fejlesztő megbeszéléseken ezt megtanulhatjuk.

board-1273117_960_720.jpg

2) Döntést hozunk.
Konkrét döntéshozó mechanizmusokat tanulunk meg használni. 
Tanulunk dönteni! 
Sokan egyáltalán nem tudnak saját-önálló-felelősségteljes döntéseket meghozni. 
Minden döntés fontos. A hétköznapi-átlagosnak tűnő döntések ugyan olyan fontosak, mint a sorsdöntéseink.

3.)Értékrendet, szabályokat állítunk fel. 
Mert a szabályaink, értékrendünk SZERINT hozzuk meg a döntéseinket. 
Nem az a baj, ha nincsnenek céljaink!
Szerintem mindenkinek vannak céljai. 
Az a bajunk, hogy nem tudjuk elérni ezeket. 
Mert nem állítjuk fel a szabályrendszerünket!

board-1273117_960_720.jpg

4) Pozitív tudatállapot megtartása.
Mert a negativitás méreg az agyunknak. 
Mire hozzám érnek az emberek, tele van a fejük negatív gondolatokkal, negatív szavakkal, negatív tapasztalatokkal. Ezt fordítjuk át pozitív hozzáállásba! 
Mert csak pozitív tudatállapotban tudunk problémát megoldani.
Csak pozitív tudatállapotban tudunk figyelni magunkra és egymásra.

5) Mentális Napló készítünk. 
Ennek segítségével megtanuljuk a NAPI eseményeinket-érzéseinket a helyére tenni.

6) Erős Önbecsülést tanulunk. 
Ez a Személyiségünk alapja.
Az Erős Önbecsülés HÉT részét használom ügyfeleim fejlesztésében:
A) Határozottan-magabiztosan beleállok a feladatba, konfliktushelyzetbe.
B) Ezt kommunikálom! Határaim képviselete saját felelősségem!
C) Napi apró örömök megfigyelése
D) Kudarckezelés. Amikor gödörbe kerülök: benne ragadok, vagy megtanulok kimászni belőle?
E) Szeretetet adok is, el is fogadok. Egyensúly!
F) Mások fontosságának kifejezése: POZITÍV VISSZAJELZÉS adása-elfogadása. Egyensúly! 
G) Spontaneitás, Rugalmasság

board-1273117_960_720.jpg

7) SZERETETMINTA
Megnézzük az otthonról hozott szeretetmintát. 
Szeretet lehet számomra az is, ha bántanak, hiszen ezt szoktam meg.

8) Konfliktuskezelő modelleket tanulunk. Ezekben előforduló értékek: Nyertes-nyertes mentalitás, Tisztelet, Együttműködés, Pozitív viszonyulás, Kötelékleremtés. 
9) Egyenes-pozitív-őszinte Kommunikációt tanulunk. (Ez az egyik lába a mentálisan egészségesen működő családnak!)
10) Értékességtudatot tanulunk. Ha értékes vagyok, akkor az értékes céljaim után futok, értékes eszközökkel érem el, és értékes-engem emelő embereket engedek közel magamhoz.  Itt tanuljuk ezt: SZERETEM-MAGAM-PROJEKT! Tudjátok mit szoktak kérdezni az emberek?: "Mit jelent az, hogy szeretem magam?"

board-784363_960_720.jpg

Hát ezeket tanuljuk Fejlesztő Megbeszéléseken!
Tanulunk Felnőni.
Nem működő szülői mintákat újra írni.
Tanulunk szeretni.
Tanulunk felállni.
Aztán Előre Lépni.
Hogy nekem mit jelent a Fejlődés?
Nehéz út, ami mindig eredményes.
Nem terápia. Hanem egy Program. 
Életünk legnehezebb, mégis legfontosabb, és Talán legszebb Programja.
A bejegyzés legvégén olvasható egy párkapcsolati, és egy egyéni tapasztalatmegosztás.

images_4.jpg

Nem csak a lábunkat tanítjuk meg járni.
A lelkünket is.
Nem csak a testünk nő fel.
Biológiailag.
A személyiségünk is nő, növekszik. 
Fejlődik.
Az élet sava-borsa.
A fejlődés.
he.jpg


 

 Hajdú Éva
Life Coach (Fejlesztő)
Családi Mediátor
Párkapcsolati Coach
Fotók: Pixabay.

"Szia Éva. Örülök, hogy érdemesnek találsz minket arra, hogy másoknak esetleg példaként említs. Igen, borzasztó nehéz évünk volt, ami mindkettőnkből a határozott pozitív fejlődést hozta ki. A titka talán a mély kötődés egymáshoz, vagy az , hogy jó alapokra épült a kapcsolatunk. Mégis úgy gondolom, hogy igazán most beszélünk egy nyelvet, és minden rossz, amit eddig nem sikerült kijavítani a kapcsolatunkban, szinte megértettük, és aszerint cselekszünk, a másikra maximálisan odafigyelve. A kapcsolatunk kibírta - nehéz volt- de ehhez kva nagy kitartás és türelem kell, főleg annak, aki hibázott- ha lehet így fogalmazni. Ha jöttek a fejembe a démonok, vezérhangyák és zuhantam, akkor kell a másik, hogy időbe kihúzzon a gödörből, és újra és újra felépítse a bizalmat és a hitet. Mindez nem sikerül ha nincs alap, illetve az egót nem rakja le mind a kettő. Na és a kötődés, ami nélkül el sem kell kezdeni, mert igen kva melo de igazából inkább harc, önmagamért, a másikért, néha magam ellen . Sajnos egy baráti pár most megy szét, és mi ezt végignézzük. Nem gondolta volna senki, de úgy tűnik, rég csak kirakat volt, amit láttunk. Nagyon rossz érzés, és hála, hogy mi nem így jártunk. Örülünk egymásnak, mindent meg tudunk beszélni, és rengeteg időt töltünk ketten. Csak remélem, hogy a gyerekeink nem sérülnek ezzel. De kellett az 1 év, így mindig együtt, ketten. Minden hasonló cipőben járó párnak kitartást kívánok és azt, hogy fogják fel egy 2. lehetőségnek, egy új élet kezdetének. Ha kitartanak, az élet megjutalmazza őket, csak higgyenek magukban és a másikban. Na,jó hosszúra nyúlt. Örülök, hogy írhattam. Puszi és ölelés neked , és minden vívódó párnak, akikkel dolgozol!!"

Nagyon szívesen megosztom a veled való beszélgetésünk eredményét!!!

Készülj fel, nem lesz rövid!

Örök szkeptikus VOLTAM! Bármikor szóba került bárminemű ilyesmi dolog, hogy párterápia, mentálhigiénés foglalkozás vagy ehhez hasonlók, mindig is úgy gondoltam, hogy kuruzslás és ingyenélés. Mások nyomorainak meghallgatása, pénzért könyvből tanult tanácsok osztogatása!

 TÉVEDTEM!!

Ahhoz, hogy rájöjjek erre, az kellett, hogy a kapcsolatom a volt feleségemmel odáig süllyedjen, hogy válás lett a vége. Szerencsére még mindennemű sz@r előtt megismertem egy embert, akin keresztül eljutottam hozzád! Igen a (név)! Mondjuk ettől még mindig úgy gondoltam, hogy a te foglalkozásod csak lehúzás, de a sok szenvedés után úgy voltam vele, hogy sz@rok arra a pár forintra, félreteszem az előitéleteimet, és meglátjuk mi lesz!

 Megláttam!! Ha akkor Októberben nem megyek el hozzád, akkor nem biztos de valószínűleg mára egy lelkileg roncs VESZTES figura lennék, aki mindenki mást hibáztat, csak saját marhaságait nem tudja kezelni! Persze ehhez kellett a második meg a harmadik coaching is!! De egy percét sem bánom egyik alkalomnak sem! Persze tudom, hogy ehhez a sikerhez 2 ember munkája szükséges, és csak a te, vagy csak az én személyem nem lett volna elég hozzá, viszont az a fajta iránymutatás amit tőled kaptam, és rendkívül kemény, de hatásos szabályrendszer, amit a segítségeddel magamnak beállítottam, na az az amiért ezer évig hálás leszek! Nyilván most ez kicsit nyalizós meg ilyesmi, de számomra ez a fajta dolog ami az elmúlt egy hónapban zajlott, olyan mértékben formálja a felfogásomat,  a hozzáállásomat,  és az önbecsülésemet, hogy még én is meglepődöm magamon!! Mindezek nem sikerültek volna, sőt nem is tudnék ezekről, ha nincs (név), nincs a Lélek Központ, és nem vagy te Évi!

Summázva az egészet, csak annyit tudnék mondani, hogy tényleg mindenkiben ott van a vesztes és a nyertes egyaránt. Viszont a megfelelő iránymutatással,  és kellő akaraterővel bárki lehet NYERTES!! Köszönöm szépen Évi, hogy a segítségeddel lassan én is nyertesnek érezhetem magam! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr2616584234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása