AMI ÖSSZEKÖT!
2023. január 22. írta: Hajdú Éva

AMI ÖSSZEKÖT!

 rope-1149730_960_720.jpg

Egyik este megérkezik.
Férjem.
Nagyon fáradtan.
Fontos, nagyon fontos neki, hogy otthon békéje legyen.
Meséli, hogy szombaton megyünk vendégségbe.
Na jó,  mondom neki.
De tudod, hogy későn jöttünk haza múltkor is, kérlek, ne maradjunk sokáig.
Nem vagyok hajlandó hétnél tovább maradni, fáradt vagyok, időben szeretnék lefeküdni.
Csak akkor megyek, ha időben hazaérünk.
Ezt mondtam én.
Erre ő kiborult.
Már fel is emelte a hangját. 
Nem is emlékszem, mit mondott.
Arra emlékszem, hogy nagyon besértődtem erre a hangnemre.
Azt éreztem, hogy ok nélkül van felháborodva.
Azt éreztem, hogy okkal mondom azt, hogy ne maradjunk sokáig.
Kitört a háború.
A gyerek meg csak nézett.
Én könnyeztem.
És mondtam azt is, hogy én nem megyek vendégségbe!
Szóltam gyereknek, hogy gyere fürödni.
Szegény felállt, jött.
Fürdés közben elkezdett puhítani.
Anya, béküljetek ki. 
Oda kell menned apához!
Anya, ne félj!
Én ott leszek melletted. 
Erre én:
Nem, kösz. Most nem megy. 
Anya, miért sírsz?
Mert rám nem marad ereje apának, tudod? Nem akar rosszat, csak nagyon fáradt, mire haza ér,
rám nem marad türelme, nem marad ereje. Neki is rossz. Nekem is rossz. Neked is rossz.
De anya! Ki kell békülni! Menj oda apához!
Erre már nem mondtam semmit. Igyekeztem megnyugodni.
Megfürödtünk.
Apa végig hallotta kintről a békítés szövegét.
Gyerekem megy szobájába, pizsamát fel, rohan apához.
Hozza be hozzám. 
Apa arcán is valami hasonló megnyugvás, mint az enyémen.
Egymásra néztünk.
Odamentem hozzá.
És már könnyű volt megölelni. Egymást.
A gyerekemből áradó szeretet, gondoskodás sokat segített.

Van ez az eszköz, hogy KÖZÖS Érdek - Munka - Közösség.
Mi az az érdek, ami összetart két embert?
Miért vagy vele? Mi a közös érdek, mi az érdekközösség, ami miatt ti együtt vagytok?
Közös érdek lehet a szex. A wellnesshétvégék. A pénz.
Sok minden lehet közös érdek. 
Van, aki azt mondta, hogy működő családot akarnak a gyerekeiknek. És ezt ők ketten akarják létre hozni!
Volt, aki azt mondta, hogy az ő közös érdekük az, hogy szeretetben végig csinálni. 
Szeretetben végig élni együtt a közös életüket.

Amikor meg van a közös érdek, akkor ezért dolgozunk. 
És, ha teszünk érte, munkát teszünk bele, akkor kialakul a Közösség. 
A családi közösség.
Érdek. Munka. Közösség.
De közösség nincs Közös érdek és munka nélkül!
Biztos vagyok abban, hogy azért tudok kibékülni a férjemmel, bár nehéz, 
mert tudjuk, hogy mi a mi közös érdekünk, ami összeköt minket: szeretetben végig csinálni....!
Ez a mi érdekközösségünk.
Ezért dolgozunk minden nap!
Ezért jött létre akkor este újra a mi kis Közösségünk!

Fontos magunktól megkérdezni, hogy miért is vagyunk együtt?
Mi köt össze?
Mi a közös érdek, ami összeköt?
Ami segít még kibékülni is!
Ami segít tovább lépni!
he.jpg








 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr8618031600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása