Szeretet? Nekem ezek jók:
2023. december 30. írta: Hajdú Éva

Szeretet? Nekem ezek jók:

 heart-8173525_1280.jpg

 Egy lehetséges szeretet definíció?



ÉRDEKLŐDÉSBŐL FAKADÓ, A MÁSIK MEGISMERÉSÉN, MEGÉRTÉSÉN, A VELE VALÓ EMPATIKUS AZONOSULÁSON ALAPULÓ ÉNTÁGULÁS ÉRZÉSE, AMELY A MÁSIK BOLDOGSÁGÁT, FEJLŐDÉSÉT AKARJA ÉS CSELEKSZI."
(Süle Ferenc, Téboly, terápia, spiritualitás -keresztény mélylélektan a lélekgyógyászatban)

Másik lehetséges?



"Olyan szép történetet olvastam Gyökössy Bandi bácsinál. Egy változókorban lévő asszony ment hozzá, aki hónapokig nyűglődött attól, hogy ő már egy senki, így többé nem lehet szeretni. Egyszer így búsongott otthon, és hazajött a férje, azzal a lendülettel, ahogy belépett a házba, odament hozzá, megfogta őt a derekánál fogva, ránézett, és azt mondta: „De szép vagy ma!” Az asszony pedig ezzel a történettel elment Gyökössy Bandi bácsihoz, és azt mondta: „Tudod, Bandi bácsi, amikor a férjem kimondta ezt, én meggyógyultam!” Például így az egyik ember a másikat megajándékozhatja az élettel." (Pál Ferenc) 

 

Még egy lehetséges?



"Mert egyaránt népszerű volt Hitler és Mandela is. De az utóbbi volt az, aki a két vezető közti eszme lényeges különbségét megfogalmazta: „Az élet lényege nem pusztán az, hogy éltünk, hanem az, hogy mit tettünk hozzá mások életéhez." (Bánki György ez év decemberi, szegedi előadásán hangzott el.)

Vajon én mit tettem hozzá mások életéhez ez évben?

Ez lehet egy év végi kérdés? 

he.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr9515486828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása