MADÁRTEJ, FUTÁS ÉS A PÁRKAPCSOLAT
2018. július 10. írta: Hajdú Éva

MADÁRTEJ, FUTÁS ÉS A PÁRKAPCSOLAT

veszpremi_var_113.JPG

"MINDEN, AMIT TESZEL, JELENT VALAMIT MÁSOKNAK." 
(filmrészlet)

 

A fene vigye el!
A legfontosabb ezúttal is a legegyszerűbb:
Élni annyi, mint fejlődni. 
ÉPÍTKEZNI.
A fejlődés ott van az életünkben?
A fenéket van. Azt sem tudjuk, mi fán terem. 
Elnézést az általánosításért, nem korrekt, de nyelvileg könnyű megoldás.

A madártejről annyit tudtam, hogy szeretem és jobb, ha el sem készítem. 
Ugyanis az ragadt meg bennem, hogy a madártej elkészítése bonyolult, legyek óvatos, jaj, nagyon óvatos legyek, mert a hideg-meleg találkozása rohadtul kockázatos, stb, stb. stb. 
Szóval a madártejes emlékképem ennyi: öreg vagyok mint az országút, és nem zabálhatok madártejet. Mert rá vagyok szorulva másra. Eszek, ha kapok. Vegyek? De hát a vett madártejben meg mindig van vmi, amit másképp csinálnék.
Egy szép napon ebből elegem lett, és az egyik blogon rákerestem. Egyszerűen, érthetően le volt írva  minden. Fél óra alatt összedobtam. Isteni lett.
Én csodálkoztam a legjobban. 
A férjem szerint is krémes lett, jó lett. A férjem anyukája sütimester hobbista. Férjem anyukája igényességén nőtt fel, már ami az édességet illeti, szóval megmondta volna, ha elcsesztem. Tanulság?

Van, amiről úgy tudod, hogy nem vagy rá képes!
Biztos vagy ebben?

Két napja futottam életem legjobbját. Fotó sajnos nincs róla. 23 km-t futottam, energikusabb tempóban, mint ahogy szoktam. Ekkora erővel, és ennyit még soha nem futottam. Férjem jött velem, mert olyan erdős részbe is mentünk, ahol egyedül nem biztonságos lenni. Én legalábbis így érzem. A férjem most először jött velem kísérőnek. Elképzeltem, milyen lesz, ha ő is velem jön. Sokkal jobb lett, mint amire gondoltam. Édes-aranyos volt. Mindenben támogatott, figyelt rám. Nála volt víz, csoki. Kínált, kérdezett, mikor mit adjon. Szóval igazi szeretetutunk volt. Tanulság? Nem tudtam, hogy képes leszek összehozni a vasárnapi futásomat ilyen jól! De meg kellett próbálnom, mert készülök egy megmérettetésre. Gyakorolnom kellett! 

005.JPG

Mi a jó fene közös a madártejben meg a futásban? Hát az, hogy mind a kettőt gyakoroltam. Sütök , főzök. Szinte minden nap valamit. GYAKORLOK. Ez lehet a hátterében annak, hogy egy érthetően leírt, nem bonyolult, nem ezermillió lépésből álló receptet MEG TUDOK CSINÁLNI. 

Miért tudtam vasárnap eddigi életem legjobb teljesítményét nyújtani? Mert futok egész évben. Ez az első év, hogy nem hagytam ki a telet. És készülök a következő, nehezebb futásomra is. Szóval miért tudtam jól teljesíteni? MERT GYAKOROLTAM. Nem a semmiből születnek meg az eredmények. Gyakoroljuk.

Aztán kiderül, hogy meg tudjuk tenni, el tudjuk érni, amire szükségünk van!



atomfutas_011.JPG

Nem a semmiből születnek meg az eredményeink. A párkapcsolatban sem. Meg kellene szoknunk, hogy életünk égetően fontos kapcsolatával dolgunk van. Mindig van mit gyakorolni, van mit építeni benne!!
Ügyfelek szokták mondani párkapcsolati megbeszélés után, amikor már konkrét célok-eszközök vannak, hogy "hú de nehéz lesz!"

Változni nehéz. A futásban élem át, hogy valójában nem az a legnehezebb, hogy lefussam a magam kis kilométereit! Nem maga a futás nehéz. A kitartás nehéz. Hogy rendszeresen menni kell. Mindig valamit kell tennem a célomért! Rendszeresen teszek érte. Valamit. Amit lehet. Amit éppen tudok! Ez így működik a párkapcsolattal is. Mindig van mit megtanulni magamról is! A futás engem elsősorban önismeretre tanít. És hiába mondták meg eleink már évszázadok óta Descartes-tól Bonfoeffer-ig, hogy "a legfontosabb ismeret az önismeret". 

Ha nem gyakorolsz, nem fejlődsz. Ha nem fejlődsz, nem élsz. 

Amikor a felek felismerik a párkapcsolatuk hiányzó elemeit, és készek visszailleszteni azokat, és ezeket az elemeket a helyükön is tartani, akkor jó úton vannak, hogy tartós legyen a kapcsolatuk, mert kezdik érteni, hogy az önismeret és a párkapcsolat folyamatos gyakorlás. 

Mindig bátorítom és támogatni igyekszem az ügyfeleimet ilyenkor, mikor kezdik érezni, hogy igenis változtatniuk kell valamin, és ez nem mindig könnyű. De mindig csak egy kicsit! Nem kell mindent megváltoztatni egy kapcsolat építésében sem. Mindig csak egy keveset, a szükséget megtenni. De azt nagyon!

Ha nincs cél, akkor nincs gyakorlás. Ha nincs gyakorlás, akkor nincsenek eredmények sem. Ha nincsenek eredményeid, akkor nem éled át, mennyire jó érzés önmagadat felülmúlni.

HISZEK ABBAN, HOGY SZÜKSÉGÜNK VAN EGYÉNI CÉLOKRA IS, ÉS PÁRKAPCSOLATI CÉLOKRA IS.
HISZEK ABBAN, HOGY EZEKÉRT A CÉLOKÉRT ÉRDEMES DOLGOZNI.

Tudni, hogy tudod, amiről eddig azt tudtad, hogy nem tudod. 


Nem tudtam, hogy tudok fincsi madártejet csinálni. De tudok! 
Nem tudtam, hogy tudok 23 km-t ekkora erővel lenyomni. De tudok. 
Nem tudtam, hogy a szar házasságomból életem legszebb kapcsolata lesz. De lett. 

Mert elkezdtem gyakorolni. Mert elkezdtem merni változni. Mert el mertem indulni. Mert meg mertem hallgatni mentorom, férjem, barátaim emberséges kritikáit, ha arra volt szükségem. Mertem egyre jobb lenni. És még sok munkám van hátra az életemben. De már vannak eredményeim. Amik visznek előre. 

Ott van a gyakorlás az életedben? 
Ha igen, akkor ott van a fejlődés is az életedben. És akkor mások kritizálásán kívül még akad mondanivalód is, amit érdemes meghallgatni!
Mert fejlődni nem lehet a hétköznapok monoton, sokszor iszonyatosan nehéz favágó munkája nélkül, GYAKORLÁS NÉLKÜL!

Élni annyi, mint fejlődni. 
Fejlődni annyi, mint gyakorolni. 

Amivel törődünk, az fejlődik! 
Te törődsz ÖNmagaddal?
És törődsz a PÁRkapcsolatoddal?


he.jpg
Hajdú Éva 
egyéni, párkapcsolati coach

"GONDOLKODJ FEJLŐDÉSBEN."



Ajánlott írás: http://jokepubeszelgetesek.blog.hu/2016/11/11/serules_877

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr9414105089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása