ÍTÉLKEZÉS, HASONLÍTGATÁS ÉS A BOLDOGSÁG
2019. február 19. írta: Hajdú Éva

ÍTÉLKEZÉS, HASONLÍTGATÁS ÉS A BOLDOGSÁG

dragonfly-901937_340.jpg

"NE ítélkezzünk állandóan magunk felett!
NE hasonlítgassuk magunkat ahhoz, amilyennek magunk szerint lennünk kellene!
ÖRÜLJÜNK annak, hogy olyanok vagyunk, amilyenek, és igyekezzünk felfedezni a hiányosságainkat, 
amelyeket később kijavíthatunk.
Így képesek leszünk arra, hogy megszabaduljunk az automatizmusainktól, 

és boldogok legyünk."
(Isabelle Duvernois: Testbeszéd)

 

"Az őrült azt mondja: "Én vagyok Abraham Lincoln." 
A neurotikus ezt: "Bárcsak én lennék Abraham Lincoln."
Az egészséges ember pedig ezt: "Én én vagyok, te pedig te."
( Frederick Perls)

 

Szerintem könnyű, és sokszor észre sem vesszük, hogy önmagunkat vagy másokat méricskéljük össze valaki mással. Kell találni valakit, aki hozzám vagy hozzá képest jobb vagy rosszabb. Beidegződés. Automatizmus.
Ennél sokkal nehezebb támogatni, fejleszteni valakit abban, hogy megtalálja az útját és jó legyen abban, amihez érzéke van. Mert mindenki jó valamiben:) 
Az egészséges ember ezt mondja: "Én én vagyok, te pedig te."

 

he_1.jpg "Akkor lehetünk boldogok ezen a földön,
ha hajlandóvá válunk fejlődni,
önmagunk érdekében." 
Hajdú Éva 
családi-párkapcsolati coach, life coach

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr8014635372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása