Meg van a 100!
2019. július 07. írta: Hajdú Éva

Meg van a 100!

 

Cservenyák Tamás blogját kötelező olvasnom. Tudatosvezetés! Tamás egyik bejegyzésében találtam egy hatalmas baromságot. 100 jó szokás. Ő összeírta a magáét. Ő például szokott heverészni, csak úgy, közben gondolkodik. Én nem, ennyire nem tudok lazítani. Már ezért is megérte, hogy megírta a saját 100 -át, mert megfogadtam , hogy jobban odafigyelek erre a fajta lazításra. 

Amikor mondtam a férjemnek, hogy elkezdtem írni a  100 jó szokásomat, azt mondta, hogy sokáig fog tartani. 
Az elején azt gondoltam, hogy nem is fog sikerülni. De nem adtam fel, gyűjtögettem. 
Szívből nagyon ajánlom mindenkinek összegyűjteni a sajátodat.
Mert megerősített a céljaimban. Megerősített egy jobb életben, amit élni szeretnék, és ami egyáltalán nem könnyű. Ne gondold, hogy az egó masszírozásáról van szó! Ha ezt gondolod, sebaj, kezdd el te is összeírni a 100 jó szokásodat és figyeld meg magad, mennyire jó érzés is tud ez lenni, ha őszintén teszed! 

És egy pillanatra se gondold, hogy bármelyikben tökéletesnek hiszem magamat! Nem! De törekszem ezekre, mert fontossá váltak a számomra, és valamilyen szinten jelen vannak az életemben! 

Íme az enyém, de előtte egy idézet!

„Gyakran túlértékeljük annak szükségességét, hogy a gyengeségeinken dolgozzunk.

Sokkal lényegesebb azzal tisztában lenni, hogy miben vagyunk egyediek, mik a lehetőségeink, és hogy tudjunk is élni ezekkel az esélyekkel.

Ha jól ismerjük ezeket, gyengeségeink alapos ismerete nélkül is rátalálunk a helyes útra.

A GYENGÉINKKEL VALÓ FOGLALKOZÁS GYENGÍT, ERŐSSÉGEINK ISMERETE ERŐSÍT BENNÜNKET.” (Daniel Meier, Teamcoaching)

  1. olvasom a tudatosvezetes blogot.
  2. amikor kritikát kapok, nem sutba vágom, elgondolkodom rajta.
  3. naponta kifejezem a férjem felé, hogy fontos nekem és szeretem őt.
  4. a támogatásban, a munkámban nem hagyok cserben senkit, megteszem, ami rajtam múlik
  5. még mindig írom ezt a blogot 2016. júniusa óta
  6. ítélkezés helyett megoldás a tisztelet
  7. pontos igyekszem lenni időben
  8. bocsánatot kérek, amikor szükségesnek tartom
  9. keresem a pozitív részeket, amikor negatívan, rosszul érzem magamat
  10. naponta olvasom reggelente a kisokosomat
  11. amikor beszélnek hozzám, odafigyelek
  12. mások apró eredményeire is odafigyelek, észreveszem, értékelem
  13. nem magyarázom meg a hibáimat
  14. amikor valaki elkezd nekem magyarázkodni, igyekszem nem dühbe gurulni
  15. elmegyek oda is, ahova nincs kedvem, azonban szükséges
  16. félelmeim ellenére beleállok azokba a feladatokba, ami az enyém
  17. beleállok a konfliktusba, amikor értékeim képviseletéről van szó:nem futok el a feladat elől, bár ez nagyon fárasztó
  18. korán kelek
  19. rendet tartok magam körül
  20. nem tökéletes, inkább hiteles szülő akarok lenni
  21. van egy szuper szupervízorom, használom őt
  22. amikor egy időpont nem jó, nem felejtem el lemondani
  23. tudok nemet mondani
  24. nem észt osztok, inkább javasolok
  25. együttműködésre törekszem.
  26. felnőttség-ben maradni: vállalom a felelősséget a döntéseimért
  27. erős önbecsülés munkát folytatni az életemben: soha nem feladni ezt!
  28. nem másokhoz viszonyítani magam, inkább magam jobbik kiadásához
  29. folyamatosan megbocsátani a szüleimnek
  30. szokásom hűséges maradni a férjemhez
  31. rátaláltam életem értelmére: gyakran emlékeztetem erre magamat
  32. őszintén élni
  33. igyekszem befogni a pofámat, amikor bölcsebb hallgatni
  34. szemedbe nézek beszélgetés közben
  35. a főzés: egészségre odafigyelek
  36. merek hibázni
  37. nem hagyom, hogy lebeszélj valamiről, amit szükségesnek tartok megpróbálni
  38. a barátaimat (2 van) becsben tartom
  39. óvatosan vezetek (kerékpárt), ne te vigyázz rám, én magamra
  40. a gyerekemet tanítani az erős önbecsülésére (pld. nem menekülünk el a kihívások elől)
  41. nem használjuk a tévét bébiszitternek
  42. amit tanulok és hasznos lehet a férjemnek is, azt továbbadom-elmondom neki: mert őt is érdekli
  43. amikor kérek, udvariasan teszem
  44. a virágokat a lakásban locsolom, rám lehet bízni őket
  45. amikor az autó megáll és zebrán átenged, megköszönöm neki
  46. amikor a férjem haza érkezik, felemelem a seggemet, és oda megyek hozzá köszönteni
  47. amikor a férjem hazahoz egy kis részt a fárasztó napjából, meghallgatom, ha kell vigasztalom (Hova vigye a baját? A szeretőjéhez?)
  48. nem nézek tévéhíradót
  49. nem hagyom, hogy negatív emberek lehúzzanak
  50. este időt töltök a gyerekemmel, a nap lezárása: fontos a folyamat
  51. Empátia! Nem akarok leszokni róla! Nem azt nézem, mér hülye a másik, hanem mi lehet mögötte…
  52. olvasás:  saját véleményemet megalkotni az olvasott dolgokról
  53. őszintén kimondom az érzéseimet, mert az együttműködés a cél, nem a konfliktusok gyártása
  54. szép beszéd. Nem mindig ugyan azokat a szavakat használni.
  55. nem szoktatom rá a gyerekemet az édességzabálásra.
  56. amikor megdicsérnek, megköszönöm. (Még ma is nehéz ez nekem!)
  57. Proaktivitásra törekszem. Ez egy életbevágóan fontos szokás!: amikor zsákutcában vagyok, nem azt kérdezem, miért éppen én, hanem azt, hogyan tudok kijönni innen: megteszem a MAGAM részét!)
  58. Igyekszem mosolygós maradni! (Pedig depressziós és bunkó típus vagyok! )
  59. sportolok több mint 20 éve (A futás a legrégibb barátom.)
  60. A kislányomnak megmutatok lehetőségeket, hogy tudjon választani! (sportolási, önfejlesztési lehetőségek)
  61. spórolok. Nem akarok a fogyasztói társadalom része lenni.
  62. amit a főnökeim kérnek tőlem, komolyan veszem, cél a pontosság
  63. a kisgyerekemet előre tájékoztatom egy programról, stb., hogy érzésben tudjon felkészülni
  64. amikor összeveszek a férjemmel, szokásom kibékülni vele minél hamarabb
  65. sok visszajelzést szoktam adni az embereknek
  66. van nálam víz a táskában
  67. gyümölcsevés: nem erősségem, de figyelek arra, hogy egyek gyümölcsöt is.
  68. rendszeresen étkezem
  69. nem nassolok
  70. akkor használom az internetet, amikor egyedül vagyok, ne menjen a másikra figyelés rovására
  71. megtervezem a napot, a hetet.
  72. jegyzetelem a kisfüzetembe a gondolataimat
  73. leviszem a szemetet
  74. elmondom, mit képviselek, mit nem. Mit vállalok, mit nem.
  75. minden szülőnek elmondom, hogy a szülő programozza a gyerekét! Tudja, hogy mekkora felelőssége van! Gyerekek nevelnek gyerekeket: ezt is elmondom, meg azt is, hogy „ tessék mondani, ön fel tetszett nőni?”
  76. mindenkinek elugatom,  hogy a fejlődés a személyes élet kulcsa
  77. szoktam olvasni szakirodalmat
  78. szoktam olvasni szépirodalmat
  79. nem élek a faceb-on
  80. nem szoktam követni a celebek ügyeit
  81. külön gyűjtöm a műanyag szemetet a többitől
  82. a kislányomnak szoktam jóéjt puszit adni
  83. a férjemnek is szoktam jóéjt puszit adni
  84. amikor nehezen alszok el, pozitív gondolatokat szoktam mondogatni magamnak
  85. amikor felébredek, addig nem kelek ki az ágyból, amíg nem mondok magamnak pár megerősítő gondolatot aznapra.
  86. csak a mai nap. Mindig ma van. Tudatosan élni a mai napban!
  87. hülyeséget csinálok, akkor megbocsájtok magamnak
  88. férjem visszajelzéseit meghallgatom
  89. most már nem erőlködök feleslegesen: hallgatok a férjemre
  90. szexuális életet élek a férjemmel akkor is, ha nincs kedvem hozzá: ezt főleg nőtársaimnak mondom, akik elfelejtik, hogy ebben is megfogadták, hogy társak lesznek! (Fú de nehéz volt leírni ezt a pontot!)
  91. sajnos szoktam panaszkodni, sajnáltatni magam: de már nem hagyom, hogy így maradjak! Véget vetek a sebnyalogatásnak.
  92. örülök a napsütésnek
  93. örülök az esőnek (a szélnek nem)
  94. megbecsülöm a használati tárgyakat, nem cserélem le újra. Nem engedem, hogy a gyerek játsszon velük.
  95. a gyerekemet a szeretet és határok-szabályok vannak közti egyensúlyban nevelem: fontosak a szabályok, és fontos a szeretet is. Bárcsak a szülők komolyan vennék, hogy a gyereknevelésben mennyire fontos ez az egyensúly!
  96. amikor kritizálok, mindig sok pozitív megerősítő gondolatot is fűzök hozzá. (Akkor is, ha ezt másoktól általában nem kapom vissza, csak ritkán. )
  97. amikor valamin változtatni akarok, akkor tényleg elkezdek tenni érte
  98. tanuló vagyok: mindenkitől akarok tanulni. Sokan arra tanítanak, milyen ne legyek.
  99. amikor valakinek el kell mondanom egy erős kritikát, nem erőből teszem, hanem hatalmas empátiával, de kimondom neki, amivel ő már régóta nem mer szembesülni
  100. Időzítés! Figyelek erre!
  101. NEM ISZOM ALKOHOLT:)

CSERVENYÁK TAMÁS! KÖSZÖNÖM! 

he_1.jpg Hajdú Éva 
családi mediátor
párkapcsolati coach
life coach - fejlesztő

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr5614929842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása