a gyűlölet
2020. július 28. írta: Hajdú Éva

a gyűlölet

gas-mask-3685503_960_720.jpg

"Az uralkodó gondolataink alapozzák meg mindennapjainkat,
és te vagy az egyetlen,
aki kontrollálhatod."
(Dr. Guseo András)

Van, amikor nem vagy szimpatikus valakinek. 
Nincs köztetek kommunikáció.
De van olyan gyűlöletszag. Feléd áradó elutasítás tömény szaga.
Nem érted, hiszen szemtől-szembe megbeszélés, beszélgetés nem történt.

Az ember viszonylagos lény.
Nem vagyok bunkó, ha ma bunkó voltam veled.
Mert van más jó tulajdonságom is.
Azonban a mai rossz lépésem miatt beskatulyázhatsz engem, hogy én bunkó vagyok.
És kész.
Mintha más tulajdonságom nem is létezne.


Van, amikor hallunk valakiről valami neheztelőt, de nem nézünk utána. 
Elhisszük.
Valaki mondott rosszat valakiről, ezt elhisszük és leírjuk a másikat. 
Ő  védekezni nem tud, szembesítés nem történt. 
Marad a gyűlölet. 
Amiben van növekedés. 
A gyűlölet korát éljük. 
Hisz ahol nincs szeretet, ott fogy. Aztán elfogy. 

A régi celeb Goethe Johann Wolfgang mondta vagy írta valahol. Nem szó szerint idézem. 
Tisztelem azt, aki alattam van lehetőségben vagy státuszban: a gyerekem, a beosztottam, a mozgássérült embertársam. 
Tisztelem azt, aki mellettem van: férjem, társam, buszon aki mellettem ül és együtt utazunk.
Tisztelem , aki felettem van: főnököm, szülők. A Jó Isten. 
Tisztelem, aki bennem van: én magam. Akihez legközelebb vagyok, és akivel állandóan vagyok. Én magam. 

Szóval marad a tisztelet. És még egy másik döntés. Ez pedig a jó-élhető-ember oldal: a szeretet útja.
A történet erről szól.

Tehát kedves gyűlölködő embertársam! Nem baj, hogy nem vagyok neked szimpatikus. Te sem nekem. Ettől még nem akarlak gyűlölni. Döntöttem: nem veszem át a terhet, amit rám raksz.
Téged azért sajnállak.
Mert terheled magad, és a gyermekeidet.
Lehet, hogy csak egy teher vagy?
Szeretettel ajánlom neked is ezt a történetet, ami épp a lelkemet táplálja, mert fáj a gyűlöleted!
Jó olvasást kívánok!

"A Cherokee nagyfőnök unokája

A Cherokee indián nagyfőnök tanítja unokáját az életre. Egy harc folyik bennem állandóan, egy iszonyatos harc, két farkas között. Az egyik az ördög. Ő a harag, az irigyság, a szomorúság, a sajnálat, az önteltség, a kapzsiság, a mohóság, az önsajnálat, a bűn, a neheztelés, az alsóbbrendűség, a hazugságok, az önhittség, a fölényesség, az önzés.

A másik a jóság. Ő a vidámság, a békesség, a szeretet, a remény, a derültség, a nyugalom, az alázatosság, a szerénység, a kedvesség, a jóság, a jóindulat, a megbocsátás, az együttérzés, a nagyvonalúság, az igazság, a szánalom, a bizalom.

Hasonló harc megy végbe benned, és mindenki másban is. Az unoka elgondolkodott egy darabig, majd megkérdezte nagyapját: És melyik farkas fog győzni?

Az öregember egyszerűen válaszolt:

Az, amelyiket eteted!

Mind a két farkas létezik, és mi döntjük el, hogy melyiket etetjük.

Az uralkodó gondolataink alapozzák meg mindennapjainkat, és te vagy az egyetlen, aki kontrollálhatod.

Szándékosan dönthetsz gondolataid mellett, amelyek jó érzést biztosítanak, és jelen valóságodat jobbra cserélhetik. Ez nem jelenti azt, hogy a rossz farkas elpusztul, de ha megfejted a bölcs, emocionális irányításod, hamarosan rájöhetsz, melyik farkast táplálod!

Végül is csak két érzelmi reakciód van: az egyik, hogy jól érzed magad, a másik az, hogy rosszul érzed magad. Mindkettő leszármazottja a félelemnek és a szeretetnek. Ezért, ha bármilyen negatív érzelmed van, légy elfogadó iránta, mert felhívja a figyelmed, hogy rossz irányba haladsz, és a rossz farkast eteted. Ez azt is jelenti, hogy félsz, depressziós, bűnös, bizonytalan, féltékeny, magányos, negatív, pesszimista, szomorú, stresszes, kényelmetlen, boldogtalan és aggódó vagy.

Másrészt van más lehetőséged is. Vannak pozitív emocionális állapotaid, amelyek arra utalnak, hogy a jó irányba haladsz, és a jó farkast eteted. Ez azt jelenti, hogy: bőkezű, szép, megelégedett, bátor, bizalomra méltó, felvilágosult, barátságos, boldog, humoros, intelligens, kedves, szeretetreméltó, nyitott, optimista, békés, megelégedett, sikeres, páratlan, egyedi, bölcs és kiváló vagy.

 (Dr. Guseo András: Gondolat hatalma, 124-125.o.)

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr4716081068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása