Eszközök: Mentális Egészség 2.
2022. július 22. írta: Hajdú Éva

Eszközök: Mentális Egészség 2.

girl-2696947_960_720.jpg

"Az őrült azt mondja: "Én vagyok Abraham Lincoln."
A neurotikus ezt: "Bárcsak én lennék Abraham Lincoln."
Az egészséges ember pedig ezt:
"Én én vagyok, te pedig te."
(Frederick Perls)

Mikor elkap a megfelelési vágy, kényszer? Amikor bárcsak te lennék?
Akkor mondhatom, hogy én én vagyok, te pedig te?
Amikor látod, hogy milyen szép helyeken járnak most is egyesek,
Posztolgatják, hogy merre járnak?
Én meg itthon ülök?
Mondhatom? Könnyű? Hogy:
Én én vagyok, te pedig te!

colorful-2609978_960_720.jpgÉn én vagyok, te pedig te!
Mondom ezt a gyerekemnek is, amikor megkérdi, hogy a másik gyereknek miért szabad, amit neki nem?
A másik miért ilyen, ő miért nem olyan?
Mondom ám, hogy : Én én vagyok, te pedig te!

Amikor versenyeznek, hogy ki tud magasabbra hintázni? Ki az ügyesebb? 
Mondom ilyenkor én, hogy mindenki magával versenyez ám! Mindenki jó valamiben! 
Ki az ügyesebb? 
Inkább ki miben ügyes?
Én én vagyok, te pedig te!

towel-1838210_960_720.jpg

Én én vagyok, te pedig te!
A munkámban ezt úgy mondom az ügyfeleimnek, hogy az erős önbecsülésű embernek vannak határai.
Mik azok a határok?
Amikor egy helyzetben képviselem magamat, mert megbeszélem magammal, hogy ki akarok lenni!
Ekkor vannak határaim. Tudom, ki akarok lenni! És mit képviselek. 
És ezért vállalom a felelősséget!
Nem akarok más lenni.
Magam akarok lenni, és ezért vállalom is a felelősséget.
Magam egyre jobb kiadása akarok lenni!

colorful-2609978_960_720.jpg

Én én vagyok, te pedig te!
A mentálisan egészséges kommunikációban sem mondom meg, ki legyél, hogyan viselkedj, mit mondj!
Nem osztom az észt.
Empatikus vagyok: ÉN elképzelem, milyen TE-nek lenned!
Nem erőszakolom ki tőled, hogy te én legyél!
Mert. 
Én én vagyok. Te pedig te.

A gyermeknevelésben!
Nekem nagy segítség erre gondolnom: Én én vagyok, te pedig te!
Szülőként az a dolgom, hogy a határokat megszabom, hogy pld. nem lopunk, nem ütünk meg senkit, tehát a határokért én a szülő felelek, de a határon belül a gyermekem formálja-próbálgatja a maga személyiségét. Szülőként az a dolgom, hogy segítsem őt a maga személyiségének formálásában. Mert ez az ő személyisége. A gyermekem nem a tulajdonom. Én én vagyok, ő meg ő! Felelős vagyok érte, nem tulajdonos!

Lehet ez is része mentális egészségednek?

"Az őrült azt mondja: "Én vagyok Abraham Lincoln."
A neurotikus ezt: "Bárcsak én lennék Abraham Lincoln."
Az egészséges ember pedig ezt: "Én én vagyok, te pedig te."
(Frederick Perls)


he.jpg






A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr3217888355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása