A 12 terület: Mentális Napló
2024. június 25. írta: Hajdú Éva

A 12 terület: Mentális Napló

road-5089188_1280.jpg

„Muszáj változni.”

(Howard Stern)

David Letterman.

Elképesztően bunkó, szórakoztató, befolyásos hangadó.

Alkoholista. Aki nem iszik.

Hatalmas művet hoz létre.

Komikus. Nagyon megszerettem őt, igyekszem tanulni tőle.

Mekkora állat egy ember! Impozáns bunkó.

Kutatja az Értékeket az emberek életében.

Coolhunter: Nem rombolja az értékeket,

hanem keresi.

Azt mondta, "harminc éve vagyok szomorú."

Mint én.

Szóval David Letterman. Egy hetvennégy éves fickót képzeljünk el hajótörött szakállal.

Tud valamit, amitől szerintem sokan tartózkodnak.

Tudja, hogy muszáj változni.

A Netflixen lehet látni egy sorozatot, amiben nagyon híres és nagyon

gazdag emberekkel beszélget életről, a családról, szülőkről.

Az egyik, amit tanultam ezekből a beszélgetésekből,

az az, hogy nem az a fontos, milyen családból jönnek. Nyilván ez is fontos,

hiszen némelyikük szülei is híresek voltak, és szüleik nyomdokaiba léptek.

Szóval fontos, hogy honnan jönnek. De nem ez a LEGfontosabb.

Hanem az a LEGfontosabb, hogy ki akarok lenni és mit képviselek.

És ez már tőlem függ, rajtam áll.

Aki családot akar, az akarjon épülni.

Az akarjon erőfeszítést tenni magáért.

Én úgy tudom, az életünkkel Isten előtt nem csoportostul fogunk állni.

Nem lesz többesszám, másra mutogatás, hogy HELLÓ FŐNÖK, NEM ÉN VOLTAM!

Ott én fogok állni, meg az életem.

Ki vagyok. Mit képviselek.

Ma párokkal azért nem lehet dolgozni, nekem nem megy és nem is

erőltetem már, tehát azért nem lehet dolgozni sokakkal párkapcsolati

ügyekben, mert nem fejlődik, saját szerepét nem ismeri fel.

Az a közös még Letterman interjúalanyaiban, hogy jótékonykodnak, rengeteg embernek,

fiataloknak segítenek elindulni az életben, ártatlanul elítélt emberekért harcolnak,

szenvedő állatokat mentenek, emberjogi szervezeteket támogatnak, mások helyett hallatják a hangjukat, azokért, akiknek hangja hallhatatlan, küzdenek a rasszizmus ellen, a társadalmi erőszak ellen. Szóval hatalmas munkát végeznek másokért saját pénzből.

Egyik sem azon rinyál, hogy milyen szegény családból jön, vagy épp hogyan nem törődtek vele.

Aki rinyált ezen, az dolgozott magán. Végig ment egy nehéz úton, megbocsájtani a szülőknek, megbocsájtani magának. Aztán elkezdi élni a saját életét. És építeni a saját családját.

Volt, aki kábítószert árult, gettóban nőtt fel, börtönbe került.

Mégsem ez a lényeg.

Mit jelent a család?

Szakszó: Hőmérőzés.

Azt jelenti, hogy a két felnőtt nyomon követi NAPONTA, hogy ki hogy van.

Tudnak egymásról!

 

Van ez a MENTÁLIS NAPLÓ CUCC.

Minden nap egy tégla.

Minden nap egy téglát rendezgetek a templomon.

A megbeszéléseimen én nem téglát akarok adni az ön kezébe.

Meg akarom mutatni, hogyan lehet templomot építeni.

Mert az életben nem lehet téglákkal rohangálni,

muszáj felhasználni azokat.

Szóval mentális napló:

MIT TETTEM MA JÓL?

MIT TENNÉK ma MÁSKÉNT?

MIT TEHETNÉK MÉG JOBBAN?

MIT TANULTAM MA?

MIÉRT LEHETEK MA HÁLÁS?

KINEK ADTAM MA ÉLŐ LÁJKOT és hogyan? (Kivel voltam pld. ma kedves,

kit tudtam támogatni, erősíteni?)

 

Lehet egy családban ez egy kultúra?

Érdeklődni egymás iránt?

Nem észt osztani!

Érdeklődni!

Mert a család valami olyan izé, amiben

számíthatunk egymásra.

Emberek vagyunk.

Nem trófeák, amit a fb-on mutogatunk vagy nem pénztermelő gépek vagyunk.

Szükségünk vagy egymásra.

David Letterman egyik beszélgetőtársa a hatalmas rádiós, ő Howard Stern.
Három felnőtt lánya van, itt róluk beszél:

„Sok időt töltöttem a lányaimmal. Az önző éveimről beszélgettünk, és arról, hogy néha nem voltam jelen. Brutálisan őszinték voltak velem, és én ezt nagyra értékelem.

Ez felszabadított minket és közelebb kerültünk egymáshoz. Minden apának csak ajánlani tudom, különösen a lányos apukáknak. A legjobb módja az egymásra találásnak, ha hagyod, hogy kifejezzék magukat, és megosszák veled az érzéseiket. Nincs mitől tartani. Nem történhet semmi rossz.”

he.jpg
Hajdú Éva
life coach,  családi mediátor,
abduktív pszichológiai tanácsadó

"Újjászületni jobb, mint megszületni." 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr5018435237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása