Eszköztár: Mentális Egészség!
2022. július 22. írta: Hajdú Éva

Eszköztár: Mentális Egészség!

 

couple-2601156_960_720.jpg

Mentális egészség.
Neked mit jelent ez a két szó?

Mentális egészségem.
Teszek érte. 
Ha nem teszek érte, akkor nincs.
Úton vagyok.
Tanulok. Vannak eszközeim!
Gyakorolok. 
Nehéz.
A gyakorlás megváltoztat.
Változik a jellemem, a gondolkodásom közben!
Amim mindig van: célok.
Kapcsolatban felismert célok!
Megyek értük előre.
Céltudatos vagyok.

Mentális egészség.
Neked mit jelent ez a két szó?

couple-2601156_960_720.jpg
Egy eszközt osztok meg tehát, amit használok a munkámban.
Alkalmas ez az eszköz például akkor, amikor egy helyzetet 
jobban meg akarok érteni, vagy döntést szeretnék hozni.

Egy magad választotta  helyzetre koncentrálva:

1.) Hol van benne az, hogy "szeretet magam!" Tisztelem magam?

2) Ebben a döntésben-helyzetben hol vannak a határaim?

3) Hol van az, hogy BÍZOK MAGAMBAN, HISZEK MAGAMBAN?

4) Proaktív is vagyok: különbséget tudok tenni: mi az, amire van ráhatásom? Mi az, amire nincs hatásom? 
Mi az, amit megtehetek? Mit nem tehetek meg?

5) Mi a LEGFONTOSABB most a számomra? Mi az, ami KEVÉSBÉ fontos? Mi az, ami NEM fontos?

6) Hova akarok eljutni?

Leírok egy példát:
Az első  Covid alatt sokat veszekedtünk a férjemmel. Nagyon nehezen békültünk ki. Nehezebben, mint máskor. Nagyon megszenvedtem a pillanatokat, amikor békülni akartam, mégis összehoztunk valami kibékülést. Az segített, hogy tudtam, csakis a kölcsönösség-kompromisszum segíthet rajtunk, egyébként tovább fog nőni a feszültség közöttünk. Ezt nem akartam. Meg akartuk oldani.

1.) Hol van benne az, hogy "szeretet magam!" Az, hogy tisztelem magam?
Nem akartam tovább szenvedni a beállt feszültségben. 

2) Ebben a döntésben-helyzetben hol vannak a határaim? Ki akarok lenni? 
A magam felelősségét vállalom. A magam részét bele akartam tenni a kibékülésbe. 
Határom ott van, hogy megteszem amit tudok. Ami a férjem dolga, azt nem tudom megtenni.

3) Hol van az, hogy BÍZOK MAGAMBAN, HISZEK MAGAMBAN?
Hiszek magamban, hogy nem csinálok segget a számból. Ha van egy szabályom, hogy együttműködök a férjemmel, és nem rohanok ki a nehéz helyzetből, mert engem kemény fából faragtak, akkor igen, érzem, hogy ezzel hiszek magamban, mert helyt állok egy nehéz érzelmi helyzetben.

4) Proaktív is vagyok: különbséget tudok tenni: mi az, amire van ráhatásom? Mi az, amire nincs hatásom? 
Mi az, amit megtehetek? Mit nem tehetek meg?
Proaktív vagyok, igen, mert van ráhatásom arra, hogy a békülésért odafigyelek, hogy türelmesen beszéljek. A férjem helyett nem tudok türelmes lenni, de én tudok türelmes lenni.

5) Mi a LEGFONTOSABB most a számomra? Mi az, ami KEVÉSBÉ fontos? Mi az, ami NEM fontos?
Legfontosabb, hogy béke legyen.
Kevésbé fontos, hogy feszültség van most közöttünk, és még nem tudom, hogyan alakul.
Nem fontos, hogy most fáj. Mert tudom, hogy helyt állok ebben is!

6) Hova akarok eljutni?
Hogy megöleljük egymást újra. 
Hisz az ölelése megnyugtat.
Az ölelés nyugtat!

A munkámban ezt az eszközt használva olyan apró részletek is felszínre kerülnek, melyek a coaching megbeszélésben behoznak új részleteket, vagy akár új témákat, amik nagyon fontosak ahhoz, hogy ügyfelem pontosan megtalálja saját, helyzetre szabott megoldását! Fejlődjön, célba érjen!

he.jpg




A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr8417888373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása