a legizgalmasabb utazás
2022. október 12. írta: Hajdú Éva

a legizgalmasabb utazás

stairs-4574579_340.jpg

A FEJLŐDÉS IZGALMAS (ÉS GYAKRAN FÁJDALMAS) ÉLMÉNY, DE SENKI HELYETT SEM FEJLŐDHET MÁSVALAKI.
A FEJLŐDÉS AKKOR KEZDŐDIK, AMIKOR MAGUNKTÓL TESSZÜK MEG AZ ELSŐ LÉPÉST, NEM PEDIG AZÉRT, MERT KÉNYSZERÍTENEK RÁ. 
(E. Aronson)

Tegnap mondja ügyfelem, belőle a gyerekei hozták ki leginkább azt, hogy fejlődjön, változzon, amiben szükséges. Nekem is meg van ez a tapasztalatom. A párkapcsolatom másról sem szól, mint arról, hogy miben fejlődjek, miben változzak, mit érdemes megtanulnom, mivel építhetem magamat.
"GONDOLKODJ FELŐDÉSBEN." 

Amit szeretek hangsúlyozni, az az, hogy a párkapcsolat és a gyermeknevelés hozza ki legbrutálisabban az emberből azt, hogy mennyire szükséges változni. Hogy mennyire tanulási folyamat ez az egész.
"GONDOLKODJ FELŐDÉSBEN." 

A párkapcsolatom és a gyermeknevelés másról sem szól számomra, mint a folyamatos tanulásomról, fejlődésemről, változásomról. 
"GONDOLKODJ FELŐDÉSBEN." 

stairs-4574579_340.jpg

Ma meg azt mondja ügyfelem, nem kéne így lennie, hogy brutális felismerések törnek az emberre, amikor nem képes építeni a párkapcsolatát, amikor elválik. Nem párkapcsolatban kéne elkezdenie az embernek a mentális egészségét építenie, hanem középiskolában, vagy korábban. 
Egyetértek vele. 
Ritkán találkozok olyan emberrel, aki felfogja, hogy a párkapcsolat, a gyermeknevelés folyamatos egyéni tanulás. 

board-784363_960_720.jpg
Mások mentális egészségét fejlesztem. (Először a magamét.)
De hogyan támogassak másokat, ha nem is gondolunk fejlődésre?
Ha senki el nem mondja nekünk, hogy a mentális egészségem folyamatos munka, folyamatos építkezés!

Mentális egészség nincs célok nélkül. Erőfeszítés nélkül. Mentális erő nélkül. Végcél nélkül. Saját magam elfogadása nélkül.

1.) Amikor mindent beleadsz egy célod elérésébe, mi az, amit feltétlenül megteszel?

2.) Mentális erő! Mi a legfontosabb mentális erőd?

3.) Amikor este visszatekintesz a napodra, mi az, amit legjobban szeretsz magadban?

4.) Erőfeszítés! Mit jelent számodra ez a szó?

5.) Mi a végcél az életedben? Ami a visz előre?

Válaszaim:
1.) Amikor mindent beleadsz egy célod elérésébe, mi az, amit feltétlenül megteszel?
A fájdalom tűrése. Amikor még nem értem el a célt, sok minden fáj. Ezért fontos, hogy bírjam a fájdalmat.

2.) Mi a legfontosabb mentális erőm?
A küzdés. Küzdök magamért!
(És gyakran mondom ügyfeleimnek is, dolgozunk ezen, tanuljuk ízlelni, mit jelent az önmagamért való küzdés!)

3.) Amikor este visszatekintek a napomra, mi az, amit legjobban szeretek magamban?
Ma azt szeretem magamban nagyon, hogy ma is mindent beleadtam, teljes szívvel éltem: nincs meghátrálás!

4.) Erőfeszítés? Mit jelent számomra ez a szó?
Mindig előre haladok, amikor kiütnek, akkor is megyek előre, akkor is megyek előre, ha csak négykézláb megy. Ebben a haladásban segít nekem az erőfeszítés.

5.) Mi a végcél az életemben? Ami visz előre?

Végcélom, az, hogy tudom: felelős vagyok az életemért. Egy nap ott állok majd Isten előtt. Én és az életem. Ott majd nem lehet nem őszintének lenni, sumákolni.
Készülök erre a napra. Engem nagyon motivál, hogy úgy akarok majd ott állni, hogy elmondhassam: megtettem, amit tudtam. Erőfeszítettem. Megszenvedtem. Sokat hibáztam! Sokat javítottam. Szerettem, nem szerettem.
Most rajtad a sor Uram! Igazságos Bíró vagy! Erre a találkozásra készülök. Várom ezt! 

Te mit válaszolsz ezekre a kérdésekre?

A FEJLŐDÉS IZGALMAS (ÉS GYAKRAN FÁJDALMAS) ÉLMÉNY, DE SENKI HELYETT SEM FEJLŐDHET MÁSVALAKI.
A FEJLŐDÉS AKKOR KEZDŐDIK, AMIKOR MAGUNKTÓL TESSZÜK MEG AZ ELSŐ LÉPÉST, NEM PEDIG AZÉRT, MERT KÉNYSZERÍTENEK RÁ. 
(E. Aronson)

he.jpg
Hajdú Éva
coach
családi mediátor
párkapcsolati tanácsadó
CSALÁDI ÜGYEK

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr5617952718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása