Eszközök 1.
2023. november 01. írta: Hajdú Éva

Eszközök 1.

heart-8173525_1280.jpg

"Csak akkor haladhatunk, ha tanulunk, vállalásokat teszünk, és cselekszünk,
tanulunk, vállalásokat teszünk, és cselekszünk,
és megint csak tanulunk, vállalásokat teszünk, és cselekszünk."
(Dr. S. Covey)

A kőművesnek van eszköze. A lapátja például. Amit használ a falazáshoz.
Az orvosnak van eszköze a beteg vizsgálatához. A sztetoszkóp például.
A felszolgálónak van eszköze a vendég kiszolgálásához. A tolla és papír például, amikor felveszi a rendelést.
A coachnak van eszköze az ügyfél támogatásában. Egy ilyen eszközt szeretnék megosztani most.
Dr. Stephen Covey-tól veszem. Az embereknek van hét LEGfontosabb szokása.
Covey híres könyvében ezt dolgozza fel.
Az első három szokással, mint eszközzel szoktam dolgozni.

hearts-1450300_1280.jpg

Első: Lehetek Proaktív. 
Vagyis megnézhetem egy helyzetben, hogy én mit tehetek meg?
Mi az én felelősségem?
Mi az én lehetőségem, amivel a helyzetet előrébb tolhatom?
Mit tehetek én bele a helyzetbe?

Második lépés-szokás:
Fontossági sorrend felállítása
A)A helyzetedben mi a LEgFONTOSABB?
B) MI A KEVÉSBÉ FONTOS?
C) MI AZ, AMI EGYÁLTALÁN NEM FONTOS?

Harmadik lépés:
Hova akarok eljutni? Célom?
Nem hosszútávú célról van szó,
CSAK egy következő lehetséges lépésről-lépésekről.

Példa: nagyon egyszerű életpélda:
Ideges vagyok, amikor arra az emberre gondolok, pedig muszáj vele beszélnem. 
Nem megúszható.
1. Proaktív vagyok. Amikor összeszedem magam, megnyugodtam valamennyire, süt a nap,
na akkor felhívom. Nem akarom leugatni a fejét. Felhívom, adok tehát időt magamnak. 

2. A legfontosabb, hogy tudjam le a beszélgetést. Kevésbé fontos, hogy mikor. Egyáltalán nem fontos, hogy a másik hogy fog hozzám viszonyulni!

3. Hova akarok eljutni? A beszélgetés végén magammal szeretnék nagyon elégedett lenni. Előre egy papírra felírom magamnak a kérdéseimet, mindent, hogy nehogy elmaradjon valami. Nagyon elégedett akarok lenni magammal a beszélgetés végén. Mert ettől várhatóan megnyugszom. 

Mikor az emberek először meghallják ezeket a kérdéseket, mondják, hogy nehéz. 
Nehéz. 
Egyetértek. 
Nekem is nehéz. 
Na, de. Kimondta, hogy könnyű lesz élni?

Bejegyzésem célja: eszközöket megosztani, mert eszköztelenül nem lehet haladni.
Ha érdekel: a mentális egészség 13 KONKRÉT területéről itt olvashat:
https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/2022/11/22/elfelejtett_biztos_ertekeink

"Csak akkor haladhatunk, ha tanulunk, vállalásokat teszünk, és cselekszünk,
tanulunk, vállalásokat teszünk, és cselekszünk,
és megint csak tanulunk, vállalásokat teszünk, és cselekszünk."
(Dr. S. Covey)


he.jpg
Hajdú Éva
párkapcsolati coach
life coach
családi mediátor

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr1618247963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása