"Mindegy, milyen magas volt a nagyapád. A te fejlődésed, a te munkád."
2023. május 21. írta: Hajdú Éva

"Mindegy, milyen magas volt a nagyapád. A te fejlődésed, a te munkád."

board-784363_960_720.jpg


A fejlődés azt jelenti, hogy bármilyen nehéz helyzetben vagyok, megkérdezhetem magamtól, hogy mit tanulhatok belőle?
A nehéz helyzet azt jelenti, hogy azzal biztosan dolgom van, és ha tanulok valamit belőle, ha hajlandó vagyok VÁLTOZNI, akkor nekem lesz jobb, és előrefelé tudom mozdítani a helyzetemet.
Lépek előre egyet. 
Voltam az orvosnál a napokban. Ott hallottam egy beszélgetést. Egyik beteg panaszkodik a betegségéről, és a végén megkérdezi az embertársát, hogy na, akkor mit tegyek? Szedjek sanaxot?
Ennyit a fejlődésről.

A fejlődés tudás és gyakorlat egyszerre. 
Coachingon elméleti tudást tanulunk. És kidolgozzuk, hogy ügyfelem miként tudja azt gyakorolni, megvalósítani lépésről lépésre.
Hogyan tud változást, fejlődést elérni az ügyében.
Ez munka. Sok munka. Sok változással jár.
Az emberek azt hiszik, hogy bajban pld. sanax-szal elérik, amit akarnak, de nekik változni nem kell.
Egyik megbeszélés végén ügyfelem azt mondja: "miért nem tudtam én ezt eddig?"
Miért nem?
Kérdezem őt a végén, hogy "milyen érzés van benned?"
Mondja meg van ijedve. Mert eddig ő sem gondolkodott fejlődésben.

Hogy bármilyen szarban vagyunk, azt csak úgy tudom megoldani, ha hajlandó vagyok változni.
Változtatni magamon.

Mostanában nagyon idegesen, türelmetlenül viselkedtem gyakran, ez a gyerekemre is hatott. Beszéltem a férjemmel, min változtassak, min változtassunk. Nekiestünk a feladatnak. Egy hét múlva a gyerekem elérte a pozitív eredményeit, amire az iskolában, és máshol szüksége volt. Meséltem is mindenkinek, hogy ez HIHETETLEN! Én változtam, és a gyerekem is jobb eredményeket ér el. Jobb lett a kapcsolatunk.
Az a baj, hogy párkapcsolati, gyermeknevelési helyzetekben ELFELEJTJÜK MEGKÉRDEZNI MAGUNKTÓL, HOGY én miben változzak?
Mert ha én változok, akkor majd változik a kapcsolatom, és akkor majd változik a gyerekem!
Ezt sokan nem hajlandók megtenni.
Meg akarják változtatni a kapcsolatot, a másikat, a gyereket, de ÖNmaguk nem mernek változni.
Nem mernek fejlődni. 

board-784363_960_720.jpg
A Coachingon ezért mutatom meg a mentális egészség 13 területét.
Egyik terület az EMBERSÉGES KOMMUNIKÁCIÓ 10 FÓKUSZA:
Tisztelet.
Együttműködésre törekvés.
Türelem - Időzítés.
Kerülöm a harcot a partneremmel.
Nem osztom az észt.
Empatikus vagyok. Mert a másik nem tárgy. Hanem Ember.
Odafigyelek, hogy odafigyelést adjak!
A Határaimat is kommunikálom!
Egy kritikára minimum 3szor TÖBB pozitív megjegyzést adok! Tehát nem csak kritizálok!
ÉN üzenetet használok!: Merek magamról beszélni, hogy a konfliktushelyzetben ÉN mit gondolok; ÉN mit érzek; ÉN mit javaslok; ÉN miért ezt javaslom. 
Olyan SZUPEREK AZ EMBEREK. Coachingon részletezzük röviden a 10 fókuszt. 
Rögtön mesélik az emberek, hogy ja, akkor én ezt így mondtam, akkor tiszteletlen szoktam lenni; ja, én ezt szoktam mondani a társamnak, akkor észt osztok neki, de mennyit! 
Gyönyörű felismeréseket tesznek. 
A Coaching tanulás és gyakorlás egyszerre! 

Hány gyerek szenved a családjában, mert embertelen beszélnek velük a felnőttek!
Hány ember szenved a munkahelyén, mert embertelenül lehet kommunikálni azon a munkahelyen!
Hány intézményben él az erőszak, mert nem hajlandók bevezetni ezt a 10 fókuszos egyszerű szabályt!
Hány ember szenved a társától, aki embertelenül beszél vele!

puzzle-1721592_340.jpg

„A FEJLŐDÉS IZGALMAS (ÉS GYAKRAN FÁJDALMAS) ÉLMÉNY, DE SENKI HELYETT SEM FEJLŐDHET MÁSVALAKI. A FEJLŐDÉS AKKOR KEZDŐDIK, AMIKOR MAGUNKTÓL TESSZÜK MEG AZ ELSŐ LÉPÉST, NEM PEDIG AZÉRT, MERT KÉNYSZERÍTENEK RÁ. ”
(E. Aronson)

Egyik ügyfelem nehéz, hosszú utat tett meg a fejlődése útján. 
Megkértem, mondja el ő maga, hogyan látja ezt az utat.
Megkértem, mondja el, mit jelent számára a Fejlődés:

"Kedves Éva!
Mielőtt találkoztunk nagyon mély gödörben voltam és nem láttam a kiutat ebből a
helyzetből. Az első találkozásunkkor már éreztem, hogy valami megindult, megmozdult
bennem pozitív irányban. Hogy ez minek köszönhető? A kisugárzásodnak, habitusodnak,
személyiségednek, segítőkészségednek, fejleszteni akarásodnak és a mérhetetlen
bizalmadnak, hitednek amit adtál felém! Már az elején megtanítottad nekem, hogy a
problémáimat csakis én tudom megoldani és én kellek hozzá, de Te mindenben segítesz.
Amikor ezt megértettem és 100%-ot beleraktam a közös munkába, akkor indultam el a
fejlődés útján. Ennek köszönhetően minőségi változást értem, értünk el az életemben. Úgy
érzem, jó úton haladok, hogy elérjem a céljaimat és ebben a tanácsaidnak, útmutatásodnak
óriási szerepe van.
Mi is a fejlődés számomra? Egy olyan személyiség változás az életemben, amit előtte csak
szerettem volna, de elérhetetlennek tűnt. Az értékrendem megváltoztatása, a
kommunikációm javulása, az állarcaim levetése, a magam köré épített fal lebontása, az
érzelmek őszinte megélése és ennek köszönhetően az emberi kapcsolataim elmélyülése! Az
életemben nagy sikereket értem el a munkám terén és anyagi oldalon, de most már a
legnagyobb sikernek ezt a fejlődést élem meg, amit közösen értünk el!
Köszönöm, hogy megismerhettelek, hogy dolgozhatom veled együtt!"

"Mindegy, milyen magas volt a nagyapád.
A te fejlődésed, a te munkád."
he.jpg
Hajdú Éva
coach
családi ügyek

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr8418129484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása