Az erős lelket újítsd meg bennem!
2023. december 12. írta: Hajdú Éva

Az erős lelket újítsd meg bennem!

board-784363_960_720.jpg
Egyik este felhív egy régi ismerősöm. 
Kérdése: a gyereket szeretné gyerekpszichológushoz vinni, tudok-e valakit ajánlani?
Őszintén nem ez a legkedvencebb kérdésem.
Persze, megbeszéltük.
Amúgy kérdezhetek? -kérdezem.
Engedélyt megkaptam. 
Elkezdtünk beszélgetni.

Sok olyan helyzet van, amikor a szülő nem tud a gyereke lelki fejlődésével mit kezdeni,
és a legelső megoldás-lehetőség, ami eszébe jut, az az, hogy elviszi a gyerekét valahova.
A családszerkezet hivatalosan úgy épül fel, hogy a családnak nem az az alapja, hogy a 
gyerek jól működjön. A családszerkezet alapja a két erős önbecsülésű anya és apa.
Amúgy Virginia Satir NÉGY lépést sorol fel, ami egy egészségesen fejlődő családban meg van:


1) Egyenes-őszinte-pozitív kommunikáció.
2) Szabályok, amiknek betartása minket szolgál.
3) Együttműködő család a külső szervezetekkel: munkahely, óvoda, iskola, stb.
4) Két erős önbecsülésű ember, anya és apa.


Na menjünk tovább:
Az Erős önbecsülésemet 7 lépésben tudom folyamatosan építeni:


1) Határaimat képviselem: Tudom, hogy egy-egy helyzetben KI VAGYOK ÉS MIT KÉPVISELEK.
2) Határaimat magabiztosan, határozottan, emberségesen kommunikálom.
3) Hálás vagyok az apró hétköznapi örömökért.
4) Tanulok a hibáimból. Tanulok bármiből, nem csak a hibáimból, képes vagyok TANULSÁGOT LEVONNI a helyzeteimből.
5) Szeretetet tanulok adni és elfogadni is.
6) Pozitív visszajelzést tanulok adni is feléd és elfogadni is tőled.
7) Spontaneitás, rugalmasság. Rugalmas főleg akkor vagyok, ha nyitott és laza tudok lenni!

Amikor egy szülőnek van annyi esze, hogy nem akkor támogatja igazán a gyerekét, amikor spontán ellöki gyermekpszichológushoz, hanem akkor tesz igazán a gyerekéért, ha először képes ő emberként , egyénként megújulni, fejlődni. 
Miért írtam le a fenti felsorolásokat?
Biztos, mert unatkozom. 

Amikor egy szülővel dolgozom együtt, aki szeretne megújulni, az elmúlt 10 évben egyszer sem találkoztam olyan szülővel, akinek ne lett volna új tudás a fenti felsorolás. Olyan szülővel sem találkoztam az elmúlt 10 évben, aki ne lett volna képes coachinggal megújulni, ha akar. Ne lett volna jobb anya, jobb apa, jobb ember. Elkezdte megtanulni a fentieket és sokféleképpen alkalmazni.

A gyermek problémája legtöbbször rendszerhibát jelez. Nem azt jelzi, hogy a gyerekkel van baj és kész. Azt jelzi, hogy anyának és apának fejlődésre, tanulásra van szüksége. Coaching-on ehhez tudást szerzünk, stratégiákat és eszközöket tanulunk. Nem csak jótanácsokat, hanem rendszert kapnak az emberek. 

A gyermek akkor fejlődik hatékonyan, amikor mellette a szülei képesek hatékonyan fejleszteni a mentális egészségüket. Szerintem a legtöbb szülőnek nem az az első kérdése, hogy én miben változzak, hanem elviszi valahova a gyerekét, hogy változtassanak rajta. Ez nem így működik.

Az elmúlt 10 évben nem találkoztam olyan szülővel, akinek emberként a fenti lépések gyakorlására, ismeretére ne lett volna szüksége a saját beismerése szerint. 
A világ egyik legjobb tanárnőjétől tanultam:
"SAJÁT VILÁGODDAL ÚJÍTSD MEG A SZÖVETSÉGED!"
"ELÉG VAGYOK ÖNMAGAMNAK, MERT VAN EGY MINŐSÉGI VILÁGOM."

AZ 51. ZSOLTÁRBÓL IDÉZEM:
"TISZTA SZÍVET TEREMTS BENNEM OH ISTEN, ÉS AZ ERŐS LELKET ÚJÍTSD MEG BENNEM."

Szülőként, emberként  kötelességem a saját világomat szépíteni. Olyan értékrendben élni, ami elég önmagamnak, ami elég, mert értékes. Mert épít. Mert erősít. Sok szülőnek ma erre van szüksége, jómagamnak is, hogy az erős lelkem megújulhasson, hogy legyen bennem tiszta a szív. 
Nem elég elküldeni valahova a gyerekedet. 
"SAJÁT VILÁGODDAL ÚJÍTSD MEG A SZÖVETSÉGED!"

Amúgy esténként imádkozom közösen a gyerekemmel és minden este megkérdezem tőle, ő pedig tőlem:
Miért vagy ma hálás?
Mi az, amiért megdicséred magadat?

A fent felsorolt tudás tapasztalatom szerint kiindulásként szolgál abban, hogy ügyfeleim megtalálják a személyre szabott megoldásaikat. Szülőként és emberként. És társként. 
A gyermek problémája a szülő problémája is.
Ezért a szülőként lehetőségem ez:
SAJÁT VILÁGODDAL ÚJÍTSD MEG A SZÖVETSÉGED!"
"ELÉG VAGYOK ÖNMAGAMNAK, MERT VAN EGY MINŐSÉGI VILÁGOM."
"TISZTA SZÍVET TEREMTS BENNEM OH ISTEN, ÉS AZ ERŐS LELKET ÚJÍTSD MEG BENNEM."
Egy példával szeretnék búcsúzni:

Nagyon szívesen megosztom a veled való beszélgetésünk eredményét!!!

Készülj fel, nem lesz rövid!

Örök szkeptikus VOLTAM! Bármikor szóba került bárminemű ilyesmi dolog, hogy párterápia, mentálhigiénés foglalkozás vagy ehhez hasonlók, mindig is úgy gondoltam, hogy kuruzslás és ingyenélés. Mások nyomorainak meghallgatása, pénzért könyvből tanult tanácsok osztogatása!

 TÉVEDTEM!!

Ahhoz, hogy rájöjjek erre, az kellett, hogy a kapcsolatom a volt feleségemmel odáig süllyedjen, hogy válás lett a vége. Szerencsére még mindennemű sz@r előtt megismertem egy embert, akin keresztül eljutottam hozzád! Igen a (név)! Mondjuk ettől még mindig úgy gondoltam, hogy a te foglalkozásod csak lehúzás, de a sok szenvedés után úgy voltam vele, hogy sz@rok arra a pár forintra, félreteszem az előitéleteimet, és meglátjuk mi lesz!

 Megláttam!! Ha akkor Októberben nem megyek el hozzád, akkor nem biztos de valószínűleg mára egy lelkileg roncs VESZTES figura lennék, aki mindenki mást hibáztat, csak saját marhaságait nem tudja kezelni! Persze ehhez kellett a második meg a harmadik coaching is!! De egy percét sem bánom egyik alkalomnak sem! Persze tudom, hogy ehhez a sikerhez 2 ember munkája szükséges, és csak a te, vagy csak az én személyem nem lett volna elég hozzá, viszont az a fajta iránymutatás amit tőled kaptam, és rendkívül kemény, de hatásos szabályrendszer, amit a segítségeddel magamnak beállítottam, na az az amiért ezer évig hálás leszek! Nyilván most ez kicsit nyalizós meg ilyesmi, de számomra ez a fajta dolog ami az elmúlt egy hónapban zajlott, olyan mértékben formálja a felfogásomat,  a hozzáállásomat,  és az önbecsülésemet, hogy még én is meglepődöm magamon!! Mindezek nem sikerültek volna, sőt nem is tudnék ezekről, ha nincs (név), nincs a Lélek Központ, és nem vagy te Évi!

Summázva az egészet, csak annyit tudnék mondani, hogy tényleg mindenkiben ott van a vesztes és a nyertes egyaránt. Viszont a megfelelő iránymutatással,  és kellő akaraterővel bárki lehet NYERTES!! Köszönöm szépen Évi, hogy a segítségeddel lassan én is nyertesnek érezhetem magam! 

 he.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr7518041652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása