SZELLEMI KÁBÍTÓSZER
2016. június 13. írta: Hajdú Éva

SZELLEMI KÁBÍTÓSZER

rozsaszin.jpg

Az alkoholfüggésről szóló beszélgetéshez pár gondolat.

Nagyon fontos tapasztalat a számomra az, hogy mennyi minden tehet függővé.

Nem csak az alkohol, nem csak a kábítószerek, hanem bizonyos gondolkodás is függővé tehet. Így válhatunk munkafüggővé, pénz-hatalomfüggővé. Nem nehéz felismerni, hogy a pénz-hatalom részegít. A magasban kevesen nem szédülnek meg. Vagyis szerintem mindenki megszédül ott a magasban, de csak kevesen nyerik vissza az egyensúlyt.

Aztán ott van az emberfüggés: mit gondolsz rólam, hogy nézek ki, hová sorolsz be engem, megfelelek-e neked. Erősen működő szerek ezek, melyek nem csak azt határozzák és döntik el, milyen ember vagyok, ki vagyok, hanem a sorsunkat is befolyásolják.

„A hírnév olyasmi, amiről hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy ha eddig nem sikerült szert tenni rá, már nem is fogunk. A hírnév persze korántsem azonos a sikerrel, és a lelkünk mélyén mi ezt pontosan tudjuk. Tudjuk –tapasztaltuk- mit érez az ember egy jól végzett munkanap végén. A hírnév, az más. Könnyen rászorulunk, aztán, ha nem kapjuk meg, kibírhatatlanul hiányzik.
A hírnév szellemi kábítószer.”
(Julia Cameron: A művész útja, 185.o.)

Amikor nem merek kiállni magamért, és nem is tudom hogyan kell, inkább hagyom, hogy magad alá gyűrj, vagyis van kit szidnom, az nem szellemi kábítószer?
Az önáltatás az önismeret helyett nem kábítószer?

Voltam önkéntesen vért adni pár nappal ezelőtt. 52 kg-mal jelentem meg. Elküldött a doktornő, nem mert bevállalni, bár egyszer már átengedett. Most nem. Azt mondta, plusz két kilót szedjek fel, aztán menjek vissza. Jó a vérem, ezzel nincs gond, de nem vállal fel a ruhástul mért  52 kg-mal. 

Mentem kifelé, közben összefutottam az egyik nővérrel, mondtam neki, hogy most nem kaptam lehetőséget. Megkérdezte, voltam-e már két kilóval nehezebb. Mondtam, nem.

Erre ő: Akkor nem is leszel!

Elköszöntem.  Út közben végiggondoltam a történteket.
Akkor ugrott be, hogy mit is jelent ez az „AKKOR NEM IS LESZEL”. 

Dehogynem, gondoltam magamban.

Basszus, ez csak plusz két kiló!! Nem húsz. Mitől lenne nehéz, sőt lehetetlen a számomra két kilót hízni?
El is kezdtem a hízókúrámat, és majd itt is jelentkezem, ha leadhattam a vért plusz két kilóval!
Ez a negatív hozzáállás szellemi kábítószere! Úgy sem megy, úgy sem fog sikerülni, úgy is hülye vagy, úgy is hülye vagyok……, úgy sem sikerülhet, nem fog menni............

Mindenhol vannak emberek körülöttünk, akik azt nézik, mit nem lehet, ahelyett, hogy mit is lehetne. Nem akarok olyan ember lenni, aki ilyenkor azt gondolja, hogy „miért éppen velem történik meg ez a szarság?”, hanem azt kérdezem: hogyan tovább?  

Hát úgy, hogy zabálgatok egy kicsit, aztán leadom a vért.

Te mitől függsz?

Mert nem az a különbség az emberek között, hogy van,  aki függő és van aki nem. Hanem az a különbség, hogy van aki felismeri, és van aki nem!

Nem az a  józan, aki nem alkoholista. Az a józan, aki felismeri függőségét és képes azt átalakítani!

 he_1.jpg

www.jokepubeszelgetesek.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr338806258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása