És te?
2021. augusztus 21. írta: Hajdú Éva

És te?

spider-web-3060448_340.jpg
Kedves szerzőm Dr. Szigeti Jenő.
Példakép.
Életsorsok. Bibliai emberek című könyvéből idézek, 63.o.:

Nem igazságot akart szolgáltatni, hanem az igazságot érvényesítette.

A szerző a bibliai Mózesről beszél, aki egy hasonló helyzetbe kerül, mint korábban. Ebben a más, de hasonló helyzetben VISZONT nem úgy reagál, ahogy szokott.
Máshogy.
Tudott máshogy ránézni a helyzetre. Szempontot váltott. Átült egy másik székbe. 
Mózes változik.

Kérdés. 
Nekem mit üzen ez a gondolat?
Én mit gondolok róla?
Te mit gondolsz róla?

Amikor összeveszek a férjemmel, nem együttműködés nélkül akarok kijönni belőle.
Nekem most ezt jelenti ez az idézet.

Nem akarok igazságot szolgáltatni: te bántottál engem, én is bántalak téged. Dögölj meg!
Nem visszaütök, hanem az igazságot érvényesítem. 
Elmondom, hogy fáj, ahogy bánik velem. 
Elmondom, hogy nem vagyok az anyád, én ezt nem tűröm el. Én szólok érte, szólok, hogy fáj! De együttműködni is akarok, nem csak dumálok!
Jó sok ilyen rövidke párbeszédünk volt már.

Tegnap viszont kimondott egy mondatot, amire 21 éve várok.
Ezt mondta: Örülök, hogy nem vagy olyan, mint az anyám. 

Hogy nem vagyok lábtörlő.
Hogy nem vagyok tehetetlen, szembenézek a problémával, ami érint két embert egy kapcsolatban. Hogy nem törődök bele, amibe belehal a lelkem!

Talán nem állítok túl erőset, hogy nem lenne ennyi válás, ha nem akarnánk folyton igazságot szolgáltatni.

Amikor igazságot szolgáltatunk, akkor két embert látok a földön heverve. Kiütötték egymást. Addig verik egymást, amíg mindkettő a padlóra kerül. Sok ilyen párt láttam már. 

Amikor érvényesítjük az igazságot, akkor képviselem a szükségleteimet-az igazságomat azért, hogy veled megszülethessen egy közös megoldásunk! Tudom magamat képviselni, ami jelenti azt is, hogy nem téged vádollak, hanem saját nevemben beszélek! Együttműködni akarok!

Azt gondolom, hogy emberi kapcsolataimban fontos, hogy ne az igazságot szolgáltassam, hiszen nem vagyok Isten, sem isten. Amúgy meg van az a mondás, hogy "Van az én igazságom, meg a te igazságod. És van az igazság."
Engem erre tanít ez az idézet! 
És téged?
he.jpg


 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr5516666708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása