nem elég hallgatni, nem elég megnézni, hanem tenni
2022. június 09. írta: Hajdú Éva

nem elég hallgatni, nem elég megnézni, hanem tenni

board-1273117_960_720.jpg

„Nem az a fontos, hogy jól játszol, hanem, hogy mit.”

Hiába mondom el.

Hiába nézzük jól meg párkapcsolatai tanácsadáson.

Hogy például a család nevű felépítménynek tartalmaznia kell a következő megoldásokat:

Virginia Satir nyomán.

 

1.) Pozitív, nyílt, őszinte kommunikáció.

2.) Családi szabályaink megalkotása. Ezek a szabályok minket szolgálnak. Olyan szabályok ezek, amik egyszerűbbé, élhetővé, követhetővé teszik a hétköznapjainkat. Minket szolgálnak, és ha változnak a körülmények, tudunk közös megegyezéssel (!) változtatni a családi szabályainkon!

3.) Együttműködés a külső szervekkel! Tehát a jól működő család jól együttműködik az iskolai, munkahelyi, óvodai elvárásokkal is.

4.) Virginia Satir ezt a legelső helyre teszi! Két erős önbecsülésű felnőttre épül a család.

Erős önbecsülés.

 

Mert először a férj és feleség, a két fél magát építi. Külön-külön.

Ha tudom magamat építeni, tudom építeni a másikat is.

Ha tudom építeni a kapcsolatomat, a másikat, akkor tudom építeni a gyerekemet is.

Tehát a folyamat velem kezdődik! Ha tudok fejlődni, tudom fejleszteni a kapcsolatomat is. Ha tudom fejleszteni a kapcsolatomat, akkor tudom fejleszteni a gyermekemet is.

Tehát a 4. pont: Erős Önbecsülés.

Én a következő területeit szoktam bemutatni párkapcsolati tanácsadáson:

Most csak felsorolom, megbeszélésen részletezzük is.

 

- határaimat képviselem;

- magabiztosan, határozottan kommunikálom határaimat;

- a hétköznapok apró örömeiért hálás tudok lenni;

- tanulok abból, ami velem történik, levonom a tanulságot;

- szeretetet adok is, el is fogadok;

- pozitív visszajelzést adok is, el is fogadok;

- lelki spontaneitás, rugalmasságom fejlesztése.

Na de hiába mondom el ezeket, ha az ember nem gondolkodik fejlődésben.

Folyamatos fejlődésben!

A folyamatos fejlődés folyamatos változást jelent!

A változás fájdalmas!

Fájdalom nélkül nincs önmegismerés.



Ősi tudás, hogy nem elég hallgatni, nem elég figyelni, a legmagasabb tudás a tettekből fakad.
Amikor elkezdem tenni-gyakorolni, a tettek szintjén megélni a szükséges változásomat.

Van egy eszköz.

Ez a Mentális Napló.

Minden nap végén végig gondolhatom:

1) Mit tettem ma jól?

2) Mit tennék másként?

3) Mit tennék még jobban?

4) Mit tanultam ma?

5) Miért lehetek hálás?

Feldolgozom azt, amit ma átéltem!

A legtöbb ember a napi történéseivel semmit nem tesz.

Én ezt így hívom: gyurmázok a lelkemmel.

De, ha erre sem vagyok képes!

Ha semmiféle eszközöm sincs a napi érzéseim, napi eseményeim rendben tartására, akkor hogyan birkózhatok meg a még bonyolultabbal? A családi eseményeim feldolgozásával??? Hogyan?

 

1) Mit tettem ma jól? Sok időt töltöttem a családommal, sok pozitív visszajelzést adtam a férjemnek, jól esett neki.

2) Mit tennék másként? Nem ittam volna annyi kávét.

3) Mit tennék még jobban? Még több szünetet tartottam volna, fáradt vagyok.

4) Mit tanultam ma? Hogy a gyerekem szivacs. Felelősségem óriási. Sokat beszélgettem ma vele.

5) Miért lehetek hálás? Hogy van egy családom. Számíthatunk egymásra, és az a sok-apró szeretetmorzsa, amit adhattunk egymásnak, azzal erősítjük a jövőnket is.

 

Ma olvastam egy cikkben:

„Nem az a fontos, hogy jól játszol, hanem, hogy mit. Aki azt tűzi ki, hogy hol szeretne játszani, az nem a zenévél foglalkozik, hanem a külcsínnel.” (Tátrai Tibor)

 

Családot építeni nem külső csillogás.

Sok-sok munka. Fáradozás. Fárasztó.

A mai ember ezt a sok munkát akarja megspórolni.

Vannak a szerelem foglyai.

Amikor az ember elfelejti ezt a sok építő munkát beletenni nap mint nap a családi csapatába.

És vannak a szeretet tanulói.

Akik tudják, hogy a szeretetnek nincsen lába.

És nem a nyuszi hozza.

 

Ha nem tanulok szeretni, akkor nincs szeretet bennem.

Akkor nem tudok szeretet vinni a csapatomba.

Én büszke vagyok.

Büszkén hordom fenn az orrom.

Kérlek, ne érts félre.

Miért ne lehetnék hálás a családomért?

Hisz annyi munka van benne?

 

Te ki vagy?

A szerelem foglya?

Aki új csajt keres? Új urat?

Mert megkopott a régi?

Vagy tanuló vagy?

A szeretet tanulója?

 

Itt eszközökről írtam.

Mentális Naplóról.

És a családi egység 4 lépéséről, ami folyamatos melót ad nekünk.

Vannak eszközeid a családod és magad építésére?
Teszed?

„Nem az a fontos, hogy jól játszol, hanem, hogy mit.” (Tátrai Tibor)

he.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr6017852447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása