Zavarba jövök mindig
2022. október 06. írta: Hajdú Éva

Zavarba jövök mindig


heart-3085515_960_720.jpg

Nem akarok túl érzelgő lenni.
Mégis, amikor szóba jön ez a három szó, kicsit elbújnék.
Három érték. 
A párkapcsolatban.
Meg szoktam mutatni a pároknak.

Három érték:
Szeretet. Elköteleződés. Áldozathozatal.

Fontosnak tartom, hogy először is megkérdezzem az embertársaimat, hogy 
egyetértenek-e ezen három érték fontosságával a kapcsolatban.
Eddig senki nem mondta, hogy nem értene egyet.
Elfogadják. 
Ezután szoktuk megnézni, hogy ki mit ért a három érték alatt?
Kinek miben valósul meg a kapcsolatában a szeretet; az elköteleződés és az áldozathozatal.
Persze meg van minden embernek erre a saját válasza.
Ettől olyan fontos ez, és szép.
Hogy mindenki más szavakkal ad választ a kérdésre.

Ami érzelmileg felejthetetlen számomra, az a CSEND.
Amikor megkérdezem: Kérlek, mondj példát a három értékre, mert biztos ott van a 
kapcsolatodban; miben valósul meg a Te kapcsolatodban a szeretet, az elköteleződés és az áldozathozatal?
Ezután azt tapasztalom, hogy beáll egy finom csend.
Nyilván azért is, mert a kérdés nehéz. És nem biztos, hogy magunknak felteszünk ilyen kérdéseket.

Csend.
Aztán kezdi embertársam kibontani.
A válaszait.
Emlékeit.

Gyönyörű dolgok jönnek elő.
Szoktam mondani, hogy: Nincs rossz válasz.

beach-815303_960_720.jpg

Ahogy én válaszolok mostanában:
Szeretet?
Szoktam kérdezni a férjemet, hogy érzed, hogy szeretlek, mert én érzem.
Minden nap odafigyelni, hogy szeretve érezze magát.
Mert nagy tanulság nekem, hogy a szeretet elmúlik, ha nem őrizzük.

Elköteleződés?
Az elköteleződés azt jelenti számomra, hogy sok mindentől fontos ELfordulnom, hogy teljes szívvel
a kapcsolatom felé ODA-fordulhassak.
Ez a szó azt is jelenti még nekem, hogy MINDIG.
Mindig vagyok neked. 
Mindig szeretlek.
Mindig számíthatsz rám. 
De ehhez ELfordulni fontos sok más dologtól, ami nem lehet fontosabb ennél.
Az elköteleződéssel élem meg a fontosságát a kapcsolatomban, azt, hogy milyen helyen áll az életemben.
Első helyen?
Második helyen?
Utolsó helyen áll?
Azért írom ezt, mert vannak olyan párok, akik még együtt vannak, de a kapcsolatuk az életükben valahova az utolsó helyre húzodott.

Áldozathozatal?
Itt nekem az jut eszembe, hogy sajnos mindig elő jön valami, ami megmutatja, hogy NEKEM most MIBEN ÉRDEMES VÁLTOZNOM! DE ÚGY TÉNYLEG! Nem régiben nekem az jött elő, hogy tanuljam a békülékenységet, a megbocsátást. Ez nem jelenti azt, hogy eddig nem igyekeztem erre, de a jelenlegi élethelyzetünkben, amikor nehéz anyagi helyzeteket élünk meg, elég könnyen leugatjuk egymást. Ilyenkor nehéz békülnöm. Nehéz újra szeretni...
Tehát az áldozathozatal nekem most ezt jelenti: változz, amiben szükséges, mert ennek a folyamatnak nincs vége!

Neked most mit jelent, hogyan valósítod meg ezt a három értéket az életedben?
Hogyan szereted őt?
Hogyan teszed az ELköteleződést?
És miben hozol áldozatot a kapcsolatodért?

Köszönöm a figyelmet.
he.jpg
Hajdú Éva 
life coach
családi mediátor
párkapcsolati mediátor
CSALÁDI ÜGYEK


 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr10017948106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása