Nem egyenműködés. Együttműködés. 2. rész
2023. szeptember 18. írta: Hajdú Éva

Nem egyenműködés. Együttműködés. 2. rész

istockphoto-1092744152-612x612.jpg

Ha megkérdezel, mi az első, ami eszembe jut az együttműködésről, azt mondom: NYERTES-NYERTES.
Nagyon bosszant, idegesít engem, hogy amikor beszélek erről embereknek, nem tudnak róla.
Ezzel a bejegyzéssel ez a célom: beszéljünk róla.

Mi az a nyertes-nyertes megegyezés?
A többi bejegyzésben is lesz szó róla, most csak egyik kis részét mutatom be.
A nyertes-nyertes megegyezés fontos hétköznapi élethelyzeteinkben is, és fontos nagy volumenűnek érzett, pld. cégek közötti megegyezések esetében is.

A nyertes-nyertes nem kompromisszum. 
Több a kompromisszumnál.
A nyertes-nyertes megegyezésben nem az történik, amit én akarok. 
Nem az történik, amit te akarsz.
A kettőből hozunk létre egy közöset. 
Megszületik egy harmadik, felettünk álló megoldás. 
Nem a tiéd, nem az enyém, hanem egy új, harmadik megoldás születik.
Megszületik, mert mindegyik fél együttműködésben gondolkodik.
Megszületik, mert a felek nem a saját igazukat akarják ráhúzni a másikra.
A nyertes-nyertes megegyezésben mindegyik fél nyertesnek érzi magát!
Nem használják az "NEKEM VAN IGAZAM" -féle mondatokat.


A nyertes-nyertes megegyezésnek három feltétele van:
1.) Kölcsönös tiszteletadás.
2.) Együttműködésre törekvés
3.) Pozitív viszonyulás. Azaz kilépek a problématérből. A lehetséges eredményekre összpontosítok. 

A férjemmel szoktunk veszekedni. Mostanában, szóval ez évben, és a tavalyi évben azt érzem, hogy nagyon feszült egymásnak eséseink voltak. A gyerek persze hallja ezt. Szóvá is teszi. Az összeveszések pillanatában nem tartottam lehetségesnek, hogy én ebből ki tudok hozni egy nyertes-nyertest. A legszívesebben elmenekültem volna az életemből, vagy azt éreztem, hogy lelőném, ha lenne egy puskám. Ezt éreztem. Ezt is. Dehát én vagyok az, aki mondom mindenkinek, hogy "tudod van az a nyertes-nyertes!" 
GONDOLKDOJ EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN! 
GONDOLKODJ FOLYAMATBAN! 


Aztán elkezdek kicsit megnyugodni. 
Férjem is.
Nem ugatok neki vissza. 
Ő se nekem. 
Aztán jönnek a pillantások. Egymásra figyelős tekintetek. 
Aztán jön egy puszi, véletlenül.
Amit a másik nem utasít el. 
Szóval "gondolkodj együttműködésben".
Ennek mostanában az lett a vége, hogy amikor a gyereket kitesszük a sulinál reggel,
én visszaülök az autóba, célig elvisz a férjem, ott kiszállok, nos a búcsúzásunk mostanában az lett, hogy megpusziljuk egymást kezét. Megszorítjuk egymás kezét, és megpusziljuk.
Olyan izé, kiemelkedő pillanat ez.
Nyertes - nyertes.


he.jpgHajdú Éva 
coach
CSALÁDI ÜGYEK

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokepubeszelgetesek.blog.hu/api/trackback/id/tr2118216615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása